تأسی شیرخوارگان استان سمنان از ازخردسال ترین شهید دشت کربلا
به گزارش تابناک سمنان، آئین شیرخوارگان حسینی، سوگواره علی اصغر شش ماهه امام حسین(ع) صبح امروز همزمان با 35 نقطه استان سمنان برگزار شد.این مراسم معنوی و زیبا، هر ساله در اولین جمعه محرم‌الحرام در نقاط مختلف جهان وایران اسلامی ازجمله استان سمنان برگزار می‌شود ، مادران به همراه فرزندان خردسال و شیرخوار خود در آن به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) عزاداری می کنند.
کد خبر: ۳۰۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 07 October 2016

به گزارش تابناک سمنان،آئین شیرخوارگان حسینی، سوگواره علی اصغر شش ماهه امام حسین(ع) صبح امروز همزمان با 35 نقطه استان سمنان برگزار شد.این مراسم معنوی و زیبا، هر ساله در اولین جمعه محرم‌الحرام در نقاط مختلف جهان وایران اسلامی ازجمله استان سمنان برگزار می‌شود ، مادران به همراه فرزندان خردسال و شیرخوار خود در آن به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) عزاداری می کنند.

غدیر میهمان شیرخوارگان حسینی

ورزشگاه غدیر میهمان شیرخوارگان حسینی بود که با سربندهای سبز، لباسی مشکی و با گهواره هایی مزین به نام شش ماهه حسین(ع) گردهم آمده بودند تا جلوه‌های زیبایی از دلدادگی و عشق به شهدای دشت کربلا به‌ویژه حضرت علی‌اصغر(ع) خلق کنند .

گوشه ای از این ورزشگاه، لباس مشکی، سربند مزین به نام علی اصغر(ع) و روسری سبز توزیع می کنند و مادران در پوشاندن لباس عزا بر فرزندانشان اهتمام دارند امروز کودکان بر دستان مادران قرار دارند امروز شیرخوارگان به یاد شیرخواره شش ماهه امام حسین(ع) گردهم آمدند و امروز همه جا عطر شهادت، مظلومیت و دشت کربلا، جاری است.

قرائت نذرنامه مادران شیرخوارگان حسینی از برنامه های ویژه این روز مقدس در سراسر کشور است نذرنامه ای که می گوید، امام حسین(ع) از همه دارایی اش گذشت و دشمنان حتی به شیرخواره اش رحم نکردند پس آقای ما ... مولای ما ... اگر لایق باشیم گوشه چشمی به ما عطا فرما تا به حق شهید شش ماهه ات در راه سعادت گام برداریم.

مادران امروز یاوران زینب

شاید امروز بسیاری که دل هایشان را کنار دل زینب(س) قرار دادند بدانند چقدر از دست دادن طفل سخت است ، گریه‌های مادران سوگوار و بی‌تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی‌تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

پیش بینی حضور 70 هزار نفری

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان سمنان نیز در خلال این مراسم بیان داشت: خانواده های هم استانی حضور پر شوری دراین مراسم داشتند

عباس طالب بیدختی همچنین بیان داشت: در استان سمنان همچنین حضور۷۰هزار نفر در آئین شیرخوارگان حسینی در ۳۵نقطه پیش بینی شده است.

وی، مداحی، نمایش نمادین شهادت حضرت علی اصغر، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، سخنرانی و حمل گهواره حضرت علی اصغر (ع) را از برنامه های جانبی این همایش عنوان کرد و افزود: نذرنامه مادران عاشورایی در این مراسم همزمان با سراسر کشور قرائت می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار