مقام عالی دولت در مازندران، بر ضرورت پيوست زيست محيطی برای پروژه‌های مختلف تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: علي رغم قرار گرفتن مازندران در شمار 6 استان برتر كشور در اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های اجرايی بايد فعاليت‌‎های خود در اين راستا را جدی بگيرند. مازندران جزء 6 استان برتر در اقتصاد مقاومتی/ هر فعاليتی بايد پيوست زيست محيطی داشته باشد
کد خبر: ۳۳۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 20 November 2016
به نقل از کارمند شمال، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اين كه اقتصاد مقاومتی، يک برنامه مقطعی نيست، تصريح كرد: اقتصاد مقاومتی، راهبرد رهايی بخش اقتصاد كشور است و برنامه‌يی مهم‎تر از آن نداريم و مديران بايد در اين خصوص فعال‌تر عمل كنند.
 
استاندار با اشاره به اين كه علی‌رغم قرار گرفتن مازندران در شمار 6 استان برتر كشور در اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های اجرايی بايد فعاليت‌های خود در اين راستا را جدی بگيرند، گفت: اقتصاد مقاومتی نبايد در حد يک كار اداری تلقی شود، چرا كه تحقق سياست‌های اقتصاد مقاومتی آن قدر مهم است كه مقام معظم رهبری راسا مسايل آن را به صورت مستمر دنبال می‌نمايند.
 
رييس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به اهميت ايجاد تغيير در وضع پخت نان و كيفيت آن، تاكيد كرد: بايد عزم جدی و پيگيری هدفمند و با برنامه در خصوص نيروی انسانی، بهداشت، طبخ، كيفيت و وزن نان و نظارت دقيق بر مسايل مرتبط با پخت نان به عنوان يكی از محورهای 54 گانه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان صورت گيرد.
 
وی با بيان اين كه توسعه صادرات، از سياست‌های مهم اقتصاد مقاومتی است و توليد با نگاه صادراتی بايد صورت گيرد، خاطر نشان ساخت: بايد ظرفيت توليد استان احصا شود و بر اساس برنامه‌ريزی دقيق نسبت به افزايش توليد و صادرات اقدام گردد.
 
استاندار با اشاره به اين كه راه اندازی پنجره واحد يک گام مثبت و رو به جلو در روند سرمايه‌گذاری در استان بوده است، ياد‌ آور شد: فرايند استعلامات در جاهايی كه لازم نيست به منظور سرعت بخشيدن به كار حذف شود و مديران از اختيارات استانی تفويض شده استفاده نمايند.
 
ربيع فلاح، بر ضرورت پيوست زيست محيطی برای پروژه‌های مختلف تاكيد كرد و افزود: اختيارات كامل و اظهار نظرها نبايد در يكجا متمركز شود و فرآيندهايی كه موجب كند شدن روند كار در اعطای مجوز می‌شود، كنار گذاشته شود.
 
مقام عالی دولت در مازندران، با تاكيد بر اين كه بايد به سرمايه گذاران احترام گذاشت و از اراده آنان برای سرمايه گذاری استقبال نمود، ابراز داشت: فرآيندهای انجام كار در پنجره واحد كوتاه شود.
 
در اين جلسه كه معاونين استاندار مازندران و برخی مديران كل دستگاه‌های اجرايی استان حضور داشتند، محمود نور بخش، رييس سازمان برنامه و بودجه استان، گزارشی از آخرين اقدامات اين سازمان در حوزه سرشماری و ستاد اقتصاد مقاومتی ارايه نمود.
 
نوربخش با اشاره به اين كه در سرشماری نفوس و مسكن استان، قريب 92.1 درصد پيشرفت كار داشته‌ايم كه 3 درصد بالاتر از نرم كشوری است، تصريح كرد: 54 پروژه در برنامه اجرايی اقتصاد مقاومتی استان تعريف شده است و اين ستاد تا كنون 9 جلسه داشته است كه از اين تعداد 6 جلسه در حوزه كشاورزی، صنعت و گردشگری بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار