علی شیاری:
علی شیاری عضو شورای شهر تبریز در گفتگویی با تابناک تبریز، تبریز 2018 را فاقد امکانات زیر ساختی برای پذیرایی از 2 میلیون گردشگر دانست.
کد خبر: ۳۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 05 December 2016
علی شیاری عضو شورای شهر تبریز در گفتگویی با تابناک تبریز، تبریز 2018 را فاقد امکانات زیر ساختی برای پذیرایی از 2 میلیون گردشگر دانست.
 
با این اینکه جریانات و دستگیر ها در زمان ریاست دبیری اتفاق افتاد چرا اعضای شورامجددا رأی به ابقا وی دادند؟

 بعد از اتفاقات اخیر شورا، مردم منتظر تغییر محسوس و اساسی در چیدمان ریاست و هییت رییسه شورا بودند و انتخاب مجدد دبیری به ریاست شورا در سال سوم  بعد از فساد و جریانات دستگیری  باید از اعضای  پرسید که به ابقا دبیری رأی داده اند.برخی از اعضای که خود را به اصطلاح  ارزشی می دانند و رییس ماندن دبیری رای مثبت دادند باید پاسخی قانع کننده به افکار عمومی داشته باشند.

البته باید اضافه کرد که افکار عمومی و مردم  ,فساد اخیر در شورا و بستر سازان و عاملان اصلی فساد را به ورطه فراموشی نسپرده اند و درانتخابات سال آینده شورای  شهر پاسخی در خور خواهند داد.

شما به عنوان عضو شورا در طیف بندی موسوم به اقلیت و اکثریت چه واکنشی نشان دادید و در کدام طیف قرار داشتید؟؟
 
در6 ماهه ابتدای شورای چهارم جزء  طیف موسوم به  اکثریت شورا بودم ولی به محض مطلع شدن ازاینکه مسیر این طیف به زعم من اشتباه بود از همراهی با اکثریت فاصله گرفتم.
 
درشورای چهارم برخی افراد انتخاب شده اند که عقبه ی اجتماعی قدرتمندی نداشته اند که باعث میشود این افراد برای انجام کارها به افراد دیگری وصل شوند.

پروژه ها و فعالیت های عمرانی شهرداری تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟؟

بدیهی است سوال مطرح شده کلی بوده و در مجال و مقال این مصاحبه نمی گنجد ولی در پروژه های همچون افلاک نما اشتباهاتی وجود داشت زیرا این امکان از گره های ترافیکی شهر نبود و مغایر بااهداف اقتصاد این پروژه با اقتصاد مقاومتی خوانایی نداشت زیرا اگر  میخواستیم با مبلغ هزینه کرد پروژه افلاک نما گرهی از گره های کور ترافیکی شهر را گشود به جای آن امکان پذیر بود که پنج گره ترافیکی همچون پل قاری را حل کرد.

چرا سیستم حمل و نقل شهر تبریز در مقایسه با دیگر کلانشهر ها در حالت ایستا و بدون پیشرفت و مسکوت مانده است؟؟



از سال 92 که دولت یازدهم روی کار آمده است پول و اعتباری به حوزه ی حمل ونقل کلانشهر تبریز تزریق نشده و جای خالی سهم دولت از حمل و نقل بصورت محسوس با کند بودن پیشرفت کارها احساس میشود برخی ها رکود را بهانه ی برای عدم پرداخت سهم دولت عنوان می کنند  و این درحالی است  که شهرداری تهران در زمان همین رکود گفته شده دریک سال نزدیک صد کیلومتر مترو به بهره برداری رسانده است؛آیا رکود اقتصادی مختص تبریز است؛این چه تعاملی است که نمیتواند حق تبریز را وصول کند.

نظرتان درباره وام های کلانی که شهرداری تبریز از بانک شهر وصول کرده است,چیست؟

وام برای پرداخت حقوق پرسنل غیرمنطقی است. وام ها به نفسه بد نبوده و وام ها باید برای  ایجاد و افزایش درآمدهای های پایدار گرفته شود تا اینکه پیشرفت حاصل شود نه اینکه برای پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های جاری  وام گرفته شود واین نحوهی از وام گرفتن با این درصدها ضررهای جبران ناپذیری به به منابع مالی شهردای وارد میکند که درطولانی مدت اثرات اش مشخص می‌شود.


نظرتان درباره ی موضوع  تبریز ۲۰۱۸ و آماده کردن  شهر برای میزبانی از میهمانان چیست؟

مسولین امر تخمین میزنند در سال ۲۰۱۸ که تبریز میزبان گردشگران جهان اسلام خواهد بود, 2میلیون گردشگر به تبریز سفر کنند که با حساب سرانگشتی و نگاه خوشبینانه در  حدود 26میلیون تخت خالی در سرتا سر سال برای میزبانی پایتخت گردشگری اسلامی نیازداریم این درحالی است که پس از اجرای طرح های پیشنهادی تنها 8میلیون تخت خواهیم داشت وعملا گردشگران به کما خواهند رفت.

زمان مناسبی باتوجه به انتخابات پیش رو برای بستر سازی قوی برای این رویداد ملی وجودندارد واگر این بستر سازی مناسب ایجاد نشود به جای این که 10سال جلو بیفتیم 50سال عقب خواهیم رفت.
  تبریز داشته های زیادی همچون  بازار تبریز و مقبره الشعرا و ربع رشیدی و ارگ علیشاه دارد که با سرمایه گذارب اندکی در این ابینه تاریخی شهر را اماده میزبانی از گردشگران کرد. زیرا گردشگران برای مشاهده و بازدید از مترو و اتوبانهای ما به تبریز نمی آیند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :