معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد؛
در شرایطی که تمام بنگاه های خبری و رسانه های مهم جهان به دنبال تقویت جریان اسلام ستیزی و اسلام هراسی هستند، زبان هنر می تواند رساترین زبان در انتقال مفاهیم دینی و معنوی باشد
کد خبر: ۳۴۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 10 December 2016
مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، امروز(١٨ آبان) در مراسم اختتامیه سوگواره ملی دلنوشته های عاشورا که در شهرستان لالی برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: باید بپذیریم که رساترین زبان در دنیای امروز برای انتقال مفاهیم دینی و معنوی چیزی جز، زبان هنر نیست. 

وی اضافه کرد: در شرایطی که تمام بنگاه های خبری و رسانه های مهم جهان به دنبال تقویت جریان اسلام ستیزی و اسلام هراسی هستند، زبان هنر می توان در دنیای اسلام، رساترین زبان باشد و قطعا سوگواره دلنوشته های عاشورا از مصادیق این جریان است.

وی با بیان اینکه این سوگواره نه تنها در ایران بلکه در سال های آینده می تواند با استفاده از زبان هنر در کشورهای بزرگ بین المللی نقش مؤثری در اشاعه فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) ایفا کند، افزود: هنرمندان در هر حوزه ای هر زمان به میدان آمدند توانستند با زیبایی تمام، معارف دینی را ترویج دهند.

طاهریان، با اشاره به اینکه قطعا در گسترش فرهنگ عاشوراهم همین طور است و هنرمندان ما آماده حضور در چنین رویدادهایی هستند، تصریح کرد: امروز که اجلاس نماز بود مقام معظم رهبری به متولیان و مسئولان امر تذکر دادند که حق نماز که درمان دردهای اجتماعی است به خوبی ادا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز تک تک ما این وظیفه را داریم که برای ترویج فرهنگ نماز و اقامه آن تلاش کنیم و امیدواریم این مهم به دست توانای هنرمندان محقق شود و ما هم کانون های مساجد در جهت ترویج و گسترش نماز همکاری و کمک خواهیم کرد.

وی در پایان با قدردانی از همه کسانی که در این سوگواره ملی نقش آفرینی کردند به ویژه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و مسئولان شهرستان لالی، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد افتخارآفرینی بیش از پیش هنرمندان در این سوگواره ملی باشیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: مرتضی طاهریان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار