روزنامه ایمان درشماره روز چهارشنبه 24 آذرماه در ستون یادداشت مطلبی باعنوان « حال صبا ( تیم فوتبال) خراب است را به قلم مهدی رضایی کارشناس و مربی فوتبال به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، دراین یادداشت آمده است: تیم فوتبال صبا هبه ای که توسط مسئوولین سیاسی به قم واگذار شد.در ابتدا بارقه های از امید و با شور و شعف خاصی همراه بود اما از ابتدای ورود هم دارای مشکلاتی بود که سال به سال بیشتر شد.

عدم ثبات مدیریت و نبود یک هیات مدیره قوی (بجز 2 فصل) مشکلات اقتصادی و نبود حامیان مالی کاهش تماشاگرنسبت به فصل اول و دوم و از همه مهمتر عدم هدف گذاری صحیح در بعد زیرساختی و هم در بحث فنی همگی باعث یاس و ناامیدی در دل اهالی فوتبال کویری قم پدیدار شد.

این روزها حال صبا خراب تر از همیشه بنظر می رسد قرار گرفتن در انتهای جدول در پایان نیم فصل برای صبایی که همیشه در صف تیمهای خوب وحتی بالانشین بوده نمی تواند قابل هضم باشد.

صبای قم هرچند درحین مسابقات لیگ از تماشاگران پر تعدادی برخوردار نیست و شاید حمایت لازم از سوی مسئوولین استانی نشده اما کسب چنین نتایجی نمی تواند برای اهالی قم و علاقمندان رضایت بخش باشد.

همین تیم درهمین استان آسیایی شد،صبایی که خیلی از بازیکنان جوان و جویای نام بعد از یکی دو فصل حضور در آن سر از تیم های بزرگ کشور شدند،غلام رضایی،محمد نوری،فشنگچی،روزبه چشمی،رامین رضائیان،فرشید باقری،جابر انصاری،مهدی مومنی و...از جمله آنها بود و یا خیلی از بازیکنان تمام شده و به انتهای خط رسیده با حضور در صبا احیا شدند از جمله بختیار زاده،عنایتی،خلیلی،بادامکی،شکوری و فریدون فضلی و صادقی و...

اما در لیگ شانزدهم مدیریت صبا هدایت تیم را برای سومین بار به صمد مرفاوی و یار و غارش ساکت الهامی سپرد.در حالیکه زمان مناسبی برای آمادگی وجود نداشت و بازیکنان جذب شده یا بیرون مانده های لیگ بودند ویا بازیکنان جوان انتخابی در تست گیری کذایی صبا....

صبا بازیهای ابتدایی را با نتایج نسبتا خوب وبعد تساویها شروع نمود و بعد از آن با استفاده از تعطیلی لیگ فرصت خوبی برای بازسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان خود داشت که برای دومین بار اردوی خود را در شهر توریستی سرعین برگزار نمود.اما شکست های سریالی .صبا مقابل پدیده در قم و سپس مقابل تراکتورسازی وحذف از جام حذفی مقابل آبی پوشان تهرانی را شاهد بودیم.

شکست مجدد از یاران علی منصوریا حواشی غیراخلاقی بوجود آمده و شکست مقابل زرد پوشان زاینده رود،نشان داد حال صبا خیلی خراب است.

کسب نتایج نامطلوب صبا در لیگ شانزدهم بواقع بدترین نتایج در کل ادوار حضور صبا در لیگ برتر بوده است به هر حال هرکسی روی نیمکت می نشیند با مربیان قبلی مقایسه می شود و این نتایج برای آقاصمد و کادر پرحاشیه اش سابقه خوبی نخواهد داشت.

قرار گرفتن در بین دو تیم انتهایی در پایان نیم فصل برای صبایی که همیشه در صف تیمهای نیمه رو به بالای جدول بوده نمی تواند قابل قبول باشد و این در حالیست که صبا همیشه در نیم فصل عملکرد بهتری داشته است.

با امتیازات موجود اگر خوشبینانه به نیم فصل دوم نگاه کنیم حداکثر امتیازات صبا به 25 خواهد رسید نیم فصلی که کسب امتیاز بسیار دشوار خواهد بود چرا که تیمهای بالای جدول بدنبال کسب عنوان و سهمیه و تیمهای پائین جدول تلاشی برای بقاء خواهند داشت و این یک حقیقت تلخ را برای صبا خواهد داشت و در صورت عدم شوک مثبت و تقویت وایجاد راهکارهای مناسب از هم اکنون باید غزل خداحافظی را برای شاگردان آقا صمد سرود.

اگر سقوط اتفاق افتد،اطمینان داشته باشیم که فوتبال قم دیگر هیچ تیمی را در لیگ برتر به خود نخواهد دید و این انگ سقوط بر پیشانی همه مسئوولان،دست اندرکاران بخصوص مدیران و کادر فنی تیم صبا خواهد خورد.

امید آن می رود در یک نیم فصل باقیمانده با تلاش و درایت مدیر بومی صبا جناب کشوری و حمایت همه جانبه مسئوولین در این لیگ سخت و پرفشار بتواند با کسب نتایج مطلوب خود را مجددا در لیگ حفظ نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار