عاتقه موسوی
کد خبر: ۳۴۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 18 December 2016
موضوع دریاچه نمک و خطرهایی که بی‌آبی آن ممکن است برای قم ایجاد کند، یک مسأله فرا استانی است و همه ما باید اهمیت واقعی آن را درک کنیم.در زمینه پویش دریاچه نمک هدف اصلی پاسخگویی به مطالبه مردمی برای تعیین بودجه‌ای فراتر از بودجه استانی برای این دریاچه است.

در حال حاضر قم، سمنان و اصفهان درباره وضعیت این دریاچه دخیل هستند. در این زمینه درگیر کردن سازمان‌های مردم‌نهاد سایر استان‌ها نقشی مهم و اساسی دارد و استان قم نیازمند جذب بودجه ملی برای حل این مشکل است چرا که بودجه استانی برای رفع چنین معضلی کافی نیست.

نخستین گام برای جذب بودجه ملی این است که دولت خواسته مردم استان را بشنود. مردم قم امروز باید بدانند خطر زیست‌محیطی بزرگی در کمین آن‌هاست.

خطری که سلامت مردم ما را تهدید می‌کند و گسترش آن می‌تواند شرایط نابسامانی ایجاد کند. یک چهارم جمعیت مردم کشور از این معضل تأثیر می‌پذیرند و هم حوضه آب‌خیز دریاچه نمک و هم استان‌های متأثر به ویژه قم و تهران دچار مشکل می‌شوند. 

ایجاد ریزگرد نمکی در آسمان تهران و قم سبب می‌شود وضعیت آلودگی هوا و سلامتی مردم تهدید شود و این، چالش جدیدی برای تهرانی‌ها خواهد بود. 

این یک بحران بالقوه است. بحرانی برای ما قمی‌ها و سپس استان‌های دیگر. بحرانی که امروز، روز پیشگیری از وقوع آن است.

عاتقه موسوی
فعال محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار