دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم خبر داد
دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم از دستگیری سارقان زنجیره‌ای موتورهای سنگین موتورسواران قم و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 27 December 2016
به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صالحی اظهار کرد: به لطف خدا و پیگیری‌هایی که انجام گرفت، سرانجام سارقان زنجیره‌ای موتورهای سنگین موتورسواران این هیأت با کمک خود دوستان موتورسوار هیأت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور تمامی دوستانی که موتور  سنگین آنها سرقت شده باید به اداره آگاهی واقع در خیابان ساحلی قم مراجع کرده و شکایت خود را در خصوص این پرونده عنوان کنند، ضمن اینکه عزیزان موتورسوار مدارک مورد نیاز خود را باید به همراه داشته باشند و در صورتی که از زمان دزدیده شدن موتور خود مستندی در قالب فیلم نیز دارند حتما همراه داشته و یک نسخه آن را به آگاهی تحویل بدهند.

دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی در ادامه به فعالیت پیست اختصاصی این رشته در مجموعه ورزشی یادگار امام قم اشاره و بیان کرد: طبق روال هر هفته این پیست از ساعت 10 صبح بازگشایی می‌شود و موتورسواران به تمرینات خود می‌پردازند و مسابقات استانی نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه به موضوع اهمیت اخذ مجوز تردد برای موتورهای سنگین اشاره و بیان کرد: تمامی دوستان موتورسوار باید برای قرار گرفتن در لیست تردد موتور سنگین جدید که از طرف نیروی انتظامی تایید می‌شود، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره پلاک ورزشی، شماره تنه موتور و نوع سیستم موتور را ارائه کنند.

صالحی اضافه کرد: برخی از دوستان موتورسوار عضو این هیأت با توجه به مصوبه جلسه اعضای هیأت رئیسه هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم، باید ظرف 24 ساعت پلاک موتور سنگین خود را تحویل دهند زیرا در غیر این صورت برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های مختلف اجرا شده توسط موتورسواران این هیأت اشاره و ابراز کرد: طبق تقویمی که هر ساله در هماهنگی با معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم و فدراسیون در نظر گرفته می‌شود، برنا‌مه‌های متنوعی در حوز‌ه‌های قهرمانی، همگانی، فرهنگی و آموزش در قم اجرا می‌کنیم و سعی ما این است که در رقابت‌های کشوری نیز حضور فعال داشته باشیم.

دبیر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی این هیأت به مناسبت هفته بسیج و روز بسیج برگزار شد که این برنامه در قالب رژه موتورسواری تدارک دیده شده بود و تمامی موتورسوارانی که مجاز به تردد بودند در این رژه حضور یافته و مراسم باشکوهی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما به موتورسواران این است که در هر برنامه‌ای تمامی تجهیزات ایمنی، لباس کامل موتورسواری و پوتین همراه داشته باشند تا از این نظر الگو بوده و بتوانیم فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله را در بین افراد جامعه توسعه بدهیم.

صالحی اظهار کرد: به لطف خدا بار دیگر هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم یکی دیگر از مشکلات خود که راجع به توقیف موتورهای چند تن از موتورسواران خوب و با اخلاق این استان بود را با گرفتن سند استرداد، آزاد کرد که در این زمینه باید از دادگستری، دادستان قم و دیگر افراد پرتلاش تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: دیگر نکته‌ای که باید موتورسواران رعایت کنند این است که هیچ کسی و به هیچ عنوان نباید موتور خود را به شخص دیگری بدهد، زیرا در صورت مشاهده این موضوع، کمیته موتورسواری با شخص خاطی برخورد جدی خواهد کرد و هیچ عذری پذیرفته نمی‌شود، ضمن اینکه هیچ موتورسواری حتی برای یک دور، بدون لباس، کلاه و لوازم ایمنی داخل پیست تردد نمی‌کند و این قانون برای تمامی رشته‌های موتورسواری موجود در پیست اعم از موتور کراس، موتور استریت، موتور استانت و موتور ریس قابل اجرا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار