سرپرست فرمانداری ایوان گفت:در نهادهای فرهنگی باید نسبت به استفاده هر چه بیشتر از کالاهای ایرانی فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۳۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛احسان اکبری اظهار کرد: در نهادهای فرهنگی باید نسبت به استفاده هر چه بیشتر از کالاهای ایرانی فرهنگ سازی شود و از سویی دیگر در حوزه نظارتی باید جدیت لازم را در جهت تولید کالای با کیفیت را اعمال کرد.
 
وی افزود: اهتمام به استفاده از کالای تولید داخل باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این راستا باید از همه ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی برای سوق دادن مردم در جهت خرید و استفاده از محصولات داخلی استفاده شود.
 
اکبری یادآور شد: ظرفیت های خوبی در زمینه تولید و اشتغال دراستان ایلام همچنین در این شهرستان وجود دارد به همین منظور و با حمایت های ویژه از تولیدکنندگان، می توان زمینه رسیدن به توسعه پایدار را فراهم کرد.
 
وی مصرف کالای تولید داخلی را یکی از راهکارهای مهم برای تقویت اقتصاد داخلی برشمرد و گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید کنندگان، برخورداری از حق و حقوق مصرف کنندگان و اجرای اقتصاد مقاومتی، هر کمکی که لازم باشد در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی و شرکت های صنعتی شهرستان ایوان انجام می شود.
 
فرماندار ایوان تصریح کرد: از مهم‌ترین نتایج حمایت از تولید داخلی علاوه بر ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصادی است و در صورت حمایت نهادهای مختلف کشور و مردم از تولید داخل این 2 مهم تحقق می یابند.
 
وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌های اقتصادی در سال‌های گذشته، ضرورت این موضوع را بیش از پیش نمایان کرد، افزود: باید بیش از گذشته به تولید داخلی توجه شود چرا که با توسعه صنایع داخلی می‌توان براحتی بخش قابل ‌توجهی از نیازهای اساسی مردم به کالاهای مختلف را در داخل کشور برطرف کرد.
 
اکبری در خصوص مسئولیت دولت برای حمایت از تولیدکنندگان تصریح کرد: مسئولان دولتی نیز باید تمام سعی خود را برای حمایت از تولیدات داخلی از جمله جلوگیری از ورود کالای قاچاق انجام دهند.
 
وی ادامه داد: فراهم کردن بسترهای فرهنگی از دیگر مسئولیت‌های دولت است که مردم و جامعه نسبت به استفاده از تولیدات داخل آگاه شوند تا تولیدکنندگان داخلی مورد توجه قرار گیرند.
 
به گفته وی نقش رسانه‌ها جهت اطلاع ‌رسانی و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی بسیار مهم است و باید این موضوع به ‌طور جدی پیگیری شود.
 
فرماندار ایوان اظهار کرد: توجه و حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مولفه‌هایی است که سبب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود چراکه با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسائل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه از بن‌بست خارج خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشور ‌بوسیله رسانه‌های جمعی ترویج شود، تاکید کرد: تولید ملی باعث ایجاد شغل بیشتر می شود و این به معنای ارتقای امنیت شغلی و اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال پایدار است.
 
اکبری گفت: رسانه‌ها نیز باید فرهنگ باور ملی را در خرید کالای ایرانی تقویت کنند و اگر مردم به خرید کالاهای ایرانی یا کالاهایی که بخشی از آن در ایران تولید می‌شود روی بیاورند و استفاده از کالای خارجی را کم کنند، بازار مناسب برای تولیدکننده ایرانی به‌وجود می‌آید و زمینه رونق یافتن تولید داخلی فراهم خواهد شد.
 
وی افزود: مصرف کالای ایرانی برای حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و کاهش وابستگی به واردات باید مورد توجه جدی قرار گیرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار