مدیرکل پُست بانک استان کرمانشاه با بیان اینکه اختلاسی در این بانک رخ نداده است، گفت: در همان مرحله اقدام به اختلاس، فرد خاطی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 03 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمد علیان، با اشاره به مصاحبه دادستان کرمانشاه با خبرگزاری میزان، گفت: همانطور که دادستان در این مصاحبه عنوان کردند، روز بیستم بهمن ماه سال گذشته یکی از کارکنان ستادی پُست بانک با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به انتقال منابعی از طریق حساب‌های داخلی بانک به نفع خود کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به بستر نرم افزاری مطمئن این بانک و با هوشیاری مجموعه کارکنان و کارشناسان زبده پُست بانک استان و با تلاش و جدیت واحدهای نظارتی، بویژه مجموع حراست بانک، هدف و منظور فرد خاطی از این اقدام ناپسند محقق نشد و این اقدام به اختلاس به صورت کامل خنثی شد و اختلاسی رخ نداد.

وی با تایید رقم 1200 میلیارد تومانی اعلام شده از سوی دادستان کرمانشاه، گفت:  خوشبختانه این رقم در همان دقایق اولیه جابجایی شناسایی و برگردانده شد و فرد خاطی نتوانست به هدف خود برسد.

علیان خاطرنشان کرد: تنها مبلغی حدود 50 میلیون تومان در این بین، توسط فرد خاطی مورد سوءاستفاده قرار گرفت که به نظر می‌رسد امکان بازپس گیری آن هم از طریق وثیقه‌ای که این فرد نزد بانک دارد وجود داشته باشد.

وی افزود: از مجموعه قضایی و دادستان کرمانشاه که صبورانه در زمینه این پرونده تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل پُست بانک استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پُست بانک یک بانک دولتی است، گفت: این بانک به عنوان تنها بانک توسعه‌ای تخصصی کشور رسالت ارائه خدمات پولی و بانکی در نقاط کمتر برخوردار و روستایی کشور از جمله استان کرمانشاه را داراست که بر بستر قابلیت‌های فناوری اطلاعات و شرکت ملی پُست ایران دسترسی به این خدمات را فراهم می‌کند.

علیان افزود: پست بانک با برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی امکان حمایت کامل از طرح‌های تولیدی و اشتغالزای روستایی، در زمینه فعالیت‌های مختلف مکانیزاسیون، تولیدات گلخانه‌ای، شیلات، آبیاری مکانیزه و زیست محیطی در قالب اعطای تسهیلات بلندمدت و ارزان قیمت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: پُست بانک استان کرمانشاه در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ازمحل اعتبارات مربوطه، مجوز واگذاری 50 دستگاه خودپرداز را با شرایط بسیار ساده به باجه‌های روستایی برای نصب در روستاها دریافت نمود که مراحل مربوط به دریافت تقاضا و تخصیص دستگاه‌های فوق به متقاضیان در حال انجام است و به زودی نصب و راه اندازی 
این دستگاه‌ها در روستاها صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار