رئیس کمیته آب اتاق بازگانی اصفهان :
تابناک: رئیس کمیته آب اتاق بازگانی اصفهان با بیان اینکه تصفیه کامل و استانداردی هم چون کشور های غربی بر روی پساب این استان انجام نمی شود گفت: این موضوع محیط زیست استان را مورد تهدید قرار می دهد.
کد خبر: ۴۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 01 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی بصیری اظهار داشت: تخصیص پساب های فاضلاب به صنعت در حالی در اولویت برنامه مدیران آب استان قرار گرفته است که بخشی از این پساب ها جزو حقابه کشاورزان شرق اصفهان است.

وی با بیان اینکه موافق تخصیص پساب فاضلاب به صنعت هستیم بیان داشت: این موضوع که از طریق تصفیه کامل پساب های فاضلاب تالاب گاوخونی را احیا کنیم اقدامی پر هزینه است.

رئیس کمیته آب اتاق بازگانی اصفهان اعلام کرد: سرریز شدن پساب‌های فاضلاب‌های شهری و کشاورزی به تالاب‌ گاوخونی تا قبل از این ، آلودگی های زیست محیطی بسیاری را برای این تالاب به ارمغان آورد و با تخریب محیط زیست در این تالاب با وقوع خشکسالی در هنگام وزش باد فلزات سنگین سمی به داخل شهر انتقال می‌یابد.

وی گفت: اختصاص پساب فاضلاب به صنعت تصمیم شورای عالی آب است اما باید این اقدام در حالی انجام گیرد که سبب توسعه صنعت در اصفهان نشود.

بصیری بیان داشت: تصفیه کامل پساب فاضلاب درحالی انجام می‌گیرد که گیاه پالایی روی آن انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: پساب‌ فاضلاب در حالی تصفیه می‌شود که از نظر بار میکروبی مشکلی ندارد اما از منظر رفع فلزات سنگین آن نیاز به گیاه‌ پالایی است.

رئیس کمیته آب اتاق بازگانی اصفهان بیان داشت: اینکه اگر هم گیاه پالایی انجام بگیرد این گیاهان پس از اینکه سمی می‌شوند، برای دورریز به کجا منتقل شود نیز مسئله ای است که باید در خصوص آن اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها بخشی از تصفیه پساب‌های فاضلاب در اصفهان امکانپذیر است.

بصیری اعلام کرد: حذف آلودگی‌های شیمیایی در حین تصفیه پساب فاضلاب به دلیل نیاز به هزینه های سنگین انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در تصفیه پساب فاضلاب میکروب زدایی به طور کامل انجام می گیرد، اعلام کرد: در کشورهای اروپایی تا زمانی که تصفیه کامل روی پساب فاضلاب انجام نگیرد اجازه ورود به آب رودخانه را نمی دهند که سبب آلودگی زیست محیطی و ماهی‌ها شود اما این در حالی است که در کشور ما بدون هیچ گونه تصفیه، پساب فاضلاب وارد رودخانه می‌شود.

رئیس کمیته آب اتاق بازگانی اصفهان اعلام کرد: ورود پساب های فاضلاب به رودخانه ضمن اینکه سبب آلودگی زیست محیطی و تلف شدن ماهی‌ها می شود به آب‌های زیرزمینی و جویبارها نیز وارد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار