معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه تفاوت برآورد اعتبار طرح های عمرانی از معضلات اساسی کشور است، بر ضرورت برآورد صحیح با توجه به زمان بندی طرح ها تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 01 June 2015

جلسه شورای فنی استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر (دوشنبه) با حضور معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه تفاوت برآورد اعتبار طرح های عمرانی از معضلات اساسی کشور است، بر ضرورت برآورد صحیح با توجه به زمان بندی طرح ها تاکید کرد.

غلامرضا شافعی در آیین احیا و استقرار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به این که چند برابر شدن پیش بینی اولیه اعتبارت پس از گذشت مراحلی از اجرا، تمام محاسبات را بر هم زده و موجب طولانی شدن بهره برداری می شود ، اظهارکرد: طولانی شدن زمان اجرا، افزایش دوباره هزینه ها را در پی دارد.

شافعی با اشاره به این که منابع دولتی محدود است و نمی توان توسعه کشور را موکول به منابع خزانه کرد، داشتن توجیه اقتصادی و اجتماعی را برای طرح های عمرانی و زیرساختی ضروری دانست.

وی با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر پایه تعقل تعریف شده است، مهم‌ترین وظایف این سازمان در استان‌ها را هماهنگی و راهبری نظام برنامه ریزی استان در چارچوب نظام برنامه ریزی کشور عنوان کرد و گفت: تهیه طرح آمایش سرزمین در استانها هم بر عهده این سازمان است.

شافعی  راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در دستگاه های اجرایی و ظرفیت سازی برای اجرای پروژه های ملی با مشارکت عمومی را از ماموریت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها برشمرد.

وی با اشاره به این که رتبه بندی مشاوران و پیمانکاران از دیگر مسوولیت های این سازمان است، از تعریف بیمه مسوولیت برای پیمانکاران خبرداد و گفت: در این صورت این مسوولیت سازمان به موسسه های بیمه ای منتقل می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  نیزدر این جلسه از ارزیابی 962 طرح عمرانی استانی و ملی توسط شورای فنی استان خبر داد و افزود: از این تعداد 762 طرح استانی و 200 طرح نیز ملی است.

محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: در حوزه نظارت و ارزیابی رتبه اول کشوری را داریم.

وی شورای فنی را متشکل از مدیران استانی اعلام کرد و گفت: شورای فنی هر ماه یک جلسه تشکیل می دهد که سال گذشته 12 جلسه و 37 مصوبه داشتیم .

پورمهدی کمیته آموزش را یکی از کمیته ای فعال این شورا دانست و افزود: حوزه نظارتی شورای فنی در کنار پروژه های عمرانی و ملی برای بهبود و کیفیت پروژه ها فعال است و در این زمینه از نظرات کارشناسان و انجمن های فعال این حوزه بهره می بریم .

وی پیگیری امور مربوط به استاندارد سازی مصالح ساختمانی، برگزاری آموزش برای برای کارکنان دستگاههای اجرایی را از اهم برنامه های شورای فنی ذکر کرد.

در این آیین حکم انتصاب داود بهبودی (معاون برنامه ریزی استاندار) به سمت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

وی پس از تحویل حکم خود بر آینده مبتنی بر تعامل برای توسعه تاکید کرد و گفت: همکاری دانشگاه و بخش خصوصی برای چابک سازی و اثربخشی این سازمان ضروری است.

بهبودی با اشاره به این که تمایز وظایف سازمان در دوره جدید ، ظرفیت سازی برای توسعه در بدنه دولتی ، نهادهای عمومی و غیردولتی است ، اظهارکرد: این رویکرد از اولویت های محوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی با بیان این که تغییر ساختار سازمان با محوریت بحث های کارشناسی می تواند مسیر توسعه استان را تسریع بخشد، تفویض اختیارات لازم به استان ها و امکان جذب نیروی انسانی متخصص و تقویت بدنه کارشناسی سازمان را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :