به گزارش تابناک سمنان، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از استحصال و کنترل 2.5میلیون متر مکعب هرزآب‌ها در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 28 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد هادی نوچه از افزایش85 درصدی کنترل هرزآب‌ها در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد:این حجم از استحصال آب و کنترل هرزآب‌ها، از نزولات آسمانی و روان‌آب‌ها در سطح استان سمنان جمع‌آوری و هدایت شده است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب اواخر زمستان و اوایل بهار در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و مهدیشهر استان سمنان، امسال با افزایش85 درصدی کنترل هرزآب‌ها نسبت به سال گذشته در این استان روبرو بودیم.

معاون آبخیزداریاداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنانبا اشاره به استفاده از بندهای خاکی متعدد در این استان گفت: بندهای خاکی و سنگی ملاتی علاوه بر استحصال آب باعث افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، افزایش آبی چشمه‌ها و در نهایت تولیدو اشتغال بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

نوچه اعلام کرد:‌ در مناطق کروس و ایوانکی شهرستان گرمسار، دهنمک و رامه شهرستان آرادان، حوزه سد تجن در شهرستان مهدیشهر و مناطقی از شهرستان شاهرود بندهای خاکی و سنگ و ملات آبگیری شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار