مدیر روابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري افزايش 20 درصدي نرخ بليت هواپيما بدون نظارت اين سازمان را رد کرد.
کد خبر: ۴۴۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 14 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت کن نیوز،رضا جعفرزاده با اشاره به تصميم شوراي عالي هواپيمايي مبني بر آزاد سازي نرخ بليت هواپيما و شبكه پروازي در پروازهاي داخلي افزود: سازمان هواپيمايي کشوري نرخ تكليفي ندارد اما نظارت دارد بنا براين طرح افزايش قيمت بليت هواپيما به گونه اي که مطرح شده است ؛ موضوعيت ندارد.
وي گفت: نرخ بليت هواپيما بر اساس عرضه و تقاضا تعيين مي شود و آزاد سازي نرخ بليت هواپيما الزاماً به معناي افزايش قيمت ها نيست، همانطور كه در بسياري از مواقع شاهد ارائه نرخ بليت هواپيما پايين تر از نرخ هاي متعارف هستيم.
مديرروابط عمومي سازمان هواپيمايي کشوري افزود: نرخ بليت هواپيما بر مبناي کلاس نرخي است كه شركت هاي هواپيمايي اعلام مي کنند و در سايت آن شركت ها منتشر مي شود.
جعفرزاده با بيان اينكه سازمان هواپيمايي کشوري در درجه اول ايرلاين ها را مسئول چگونگي توزيع بليت هاي خود مي داند ، ادامه داد: متقاضيان بليت هواپيما مي توانند براي اعتبارسنجي از طريق سايت سازمان هواپيمايي کشوري www.cao.ir و انجمن شركت هاي هواپيمايي به نشاني www.aira.ir از اعتبار بليت خود اطمينان حاصل كنند.
وي با اشاره به شروع تعطيلات تابستان وافزايش تقاضا براي استفاده از بخش هوايي گفت: به متقاضيان توصيه مي شود براي تهيه بليت هواپيما به مراكز و دفاتر معتبر و داراي مجوز مراجعه كنند.
بنابراين گزارش گفته شده است که ايرلاين هاي داخلي قصد دارند دور از چشم دستگاه هاي نظارتي و بدون تصويب سازمان هواپيمايي کشوري از اول تيرماه و با شروع مسافرت هاي تابستاني بصورت ناگهاني قيمتهاي خود را 20 درصد افزايش دهند.
اين در حالي است که در سال گذشته نرخ تورم به زير 10 درصد کاهش يافته و خدمات مسافري ايرلاين ها هم افزايش پيدا نکرده و ناوگانها هم همان ناوگانهاي سابق هستند و شاهد هيچگونه افزايش در حوزه قيمت سوخت يا عوارض فرودگاهي و خدمات فرودگاهي نيستيم.   @cannews
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار