تابناک: تبلیغات غلطی که به خصوص آموزشگاه‌های علمی و مراکز خصوصی انتخاب رشته و ... انجام می‌دهند و منافع زودگذر شخصی خود را در نظر می‌گیرند و از طرفی توجه بیش از حد به حوزه پزشکی در کل جامعه همه دست به دست هم داده و شرایطی را بوجود آورده که بزرگترین آرزوی خانواده‌ها تحصیل فرزندان در رشته‌های مربوط به پزشکی و امثالهم است.
کد خبر: ۴۵۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 09 July 2017
تابناک اصفهان: سودای پزشک شدن هنوز بعد از برگزاری چندین دوره کنکور در ایران بالاست به طوریکه که اکثر دیپلمه های رشته علوم تجربی نهایت آرزوی تحصیلی خود را در پزشک شدن می دانند.
 
عطش پوشیدن روپوش سفید پزشکی در کشور ما به اندازه ای افزایش یافته است که حتی در سال های اخیر فارغ التحصیلان رشته های دیگر تحصیلی هم به سوی کنکور تجربی روانه شده و سودای پزشک شدن را در سر می پرورانند.
 
شاید یکی از دلایل این موضوع را در باورهای غلط اجتماع مبنی بر موفق بودن قشر پزشکان بتوان دانست که به دلیل اعتقادات اشتباه مردم دیگر شغل ها و پیشه ها در کلاس اجتماعی بالا جای ندارند و تنها رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی به عنوان یک شغل موفق به شمار می رود.
 
اما افزایش تعداد متقاضیان پزشکی این پیش بینی را مطرح کرده است که در سال هاینه چندان دور با سیل عظیمی از پزشکان بیکار مواجه باشیم. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوط به پزشکی در سال‌های آتی را از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی می‌داند.

سیدحمایت میرزاده با اشاره به اینکه از حدود 1میلیون کنکوری امسال قریب به 600هزار نفر متقاضی رشته‌های تجربی بودند، گفت: انتخاب رشته در مدارس در رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی و در رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها براساس آمایش سرزمینی و نیاز جامعه انجام نمی‌شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: تبلیغات غلطی که به خصوص آموزشگاه‌های علمی و مراکز خصوصی انتخاب رشته و ... انجام می‌دهند و منافع زودگذر شخصی خود را در نظر می‌گیرند و از طرفی توجه بیش از حد به حوزه پزشکی در کل جامعه همه دست به دست هم داده و شرایطی را بوجود آورده که بزرگترین آرزوی خانواده‌ها تحصیل فرزندان در رشته‌های مربوط به پزشکی و امثالهم است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توجهی که نسبت به حوزه پزشکی در قبال سایر حرف و اقشار شده، تفاوت از زمین تا آسمان‌ها است، تصریح کرد: توجه بسیار زیاد به حوزه پزشکی باعث شده تا شدت علاقه دانش‌آموزان و والدین آنها به رشته‌های مربوط به علوم پزشکی بیشتر باشد؛ قطعا بیکاری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها در رشته‌ها و حوزه‌های پزشکی از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است و در سال‌های آتی بحث اشتغال‌ خود مشکل خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی کسانی که امروزه در رشته‌های مربوط به ریاضی، نظری، فنی و حرفه‌ای، مهارتی و ... تحصیل می‌کنند، به نسبت رشته‌های تجربی اکثراً دارای شغل خواهند شد؛ بنابراین نمی‌شود برای این تعداد از متقاضیان که با این تراکم در حوزه تجربی چه در دبیرستان و چه دانشگاه وارد می‌شوند، پیش‌بینی خوشبینانه‌ای داشت؛ چراکه بیش از نیاز جامعه به این حوزه ورود و در این رشته درس خوانده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دولت، مجلس و همه مسئولان باید دست به دست هم داده تا اولاً مشکل کنکور حل شود که به این شیوه استرس‌زا نباشد و ثانیا آمایش سرزمین به درستی انجام شود که هدایت تحصیلی در دبیرستان و در دانشگاه بر اساس نیاز جامعه باشد زیرا این امر ضرورت امروز جامعه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار