عضو کمیسیون آموزش مجلس:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر طرح رتبه‌بندی طرح جدیدی مبنی بر افزایش حقوق معلمان در مجلس بررسی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 13 June 2015

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی، اظهار داشت: بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش به‌دلیل رسیدگی نامناسب وزیر به وضعیت معیشتی معلمان، عدم اجرای قانون مصوب مجلس در رابطه با جذب نیروهای پیش‌دبستانی و معلمان حق التدریس است که نمایندگان مجلس از عملکرد و مأموریت وزیر آموزش و پرورش قانع نشده و بحث استیضاح وزیر کلید خورده است.

وی گفت: طرح استیضاح به‌دلیل این‌که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و مصوب نشده بود، فعلاً غیرقانونی است که قرار بر این شده در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش مجلس بررسی این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نمایندگان در جلسه کمیسیون آموزش نیز برای استیضاح وزیر اصرار داشته باشند این طرح مصوب می‌شود و برای قرائت به صحن علنی مجلس می‌رود و از وزیر آموزش و پرورش برای استیضاح دعوت می‌شود.

موسوی تصریح کرد: فعلاً نمی‌توانیم اذعان کنیم که این استیضاح به‌موقع و درست بوده چرا که وزیر باید به سؤالات و ابهامات نمایندگان مجلس پاسخ دهد که این موضوع اگر برای نمایندگان قابل قبول نباشد، می‌توانیم این استیضاح را مفید ارزیابی کنیم.

وی بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز توسط دولت نهایی نشده و این طرح بعد از نهایی شدن در دستور کار مجلس برای بررسی قرار می‌گیرد که این طرح از جهت معنوی برای افزایش جایگاه معلمان قابل قبول بوده ولی باید کنار این موضوع به معیشت معلمان نیز توجه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً طرح جدیدی علاوه بر طرح رتبه‌بندی معلمان، برای افزایش حقوق این قشر زحمت‌کش به مجلس ارائه شده که در نوبت مجلس برای رسیدگی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار