كلاف سردرگمي كه مردم خلخال را به ستوه آورد؛
15 هزار شهروند خلخالی با امضای طوماری خواستار بازگشایی مسیر کلور (خلخال) - درام (زنجان) شدند.
کد خبر: ۴۷۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 09 August 2017
به گزارش تابناک اردبیل، بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت که این طومار در جریان دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان و استاندار اردبیل با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تقدیم وی شده است.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: عملیات اجرایی جاده کلور - درام به کندی پیش می‌ رود و پیمانکارش به هیچ وجه نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و خواسته مردم خلخال ، دستور ویژه برای رسیدگی به وضعیت راه‌های مواصلاتی بویژه اجرای مناقصه و انتخاب پیمانکار قوی برای پایان دادن به عملیات اجرایی مسیر خلخال - منجیل (کلور-درام) است.
 
خالقي با برشمردن برخی محاسن این مسیر از جمله محرومیت ‌زدایی ، گسترش گردشگری و مزایای آب و هوا افزود: این مسیر فاصله استان اردبیل تا پایتخت را نسبت به جاده سرچم بیش از 70 کیلومتر کاهش می‌ دهد و از لحاظ راهداری مشکلی ندارد ، برفگیر نیست و از جمله معدود جاده ‌های استان است که گردنه ندارد.
وی اضافه کرد: این جاده دارای جاذبه برای گردشگران است و 2 شهرستان طارم و خلخال را به هم وصل می‌کند و به نفع هر سه استان همسایه می باشد.
او همچنین به مشکل جاده 12 کیلومتری قزل‌اوزن - هشجین اشاره کرد و افزود: به پایان رساندن این 12 کیلومتر برای مردم به موضوعی حیاتی تبدیل شده اما با اعتبارات استانی امکانپذیر نیست.
نماينده مردم خلخال و كوثر همچنین به نامناسب بودن وضعیت جاده های روستایی اشاره کرد و گفت: قرار بود تمام راههای روستاهای بالای 50خانوار شهرستان آسفالت شود اما در خلخال روستاهای زیادی با این شرایط داریم که آسفالت نیست و مردم برای رفت و آمد در مضیقه هستند و این هم خواسته سوم ما از وزارتخانه تحت هدایت شماست.
خالقي همچنین اظهار داشت: در این دیدار آقای آخوندی با اذعان به مشکلات موجود تاکید کرد که شهرستان خلخال در زمینه راههای مواصلاتی مشکلات زیادی دارد و به‌ نوعی بن‌ بست شده است.
وی اضافه کرد: آخوندی همچنین قول مساعد و دستورات لازم را برای رفع این مشکلات ارائه کرد.
ساخت جاده خلخال - کلور - درام - منجیل و تهران از ۵۰ سال پیش آغاز شده و هنور به نتیجه ای نرسیده است.
شهرستان خلخال هم اکنون تنها از طریق راه اصلی 27 کیلومتر از سه راهی فاراب به جاده اصلی اردبیل - سرچم پیوند می خورد . جاده کلور - درام ، شهرستان خلخال را با طی 160 کیلومتر به شهرستان منجیل و ابتدای اتوبان رشت - تهران وصل می کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
این چه دولتی هست که از عهده ساخت یک جاده 12 کیلومتری بر نمی آید؟
امین روحی
|
-
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
بااین کارعملا منطقه خورش رستم به بن بست کامل می رسد.هرچندکه بازگشایی این راه برای کل شهرستان شایدخوب باشدولی اگرکارکارشناسی شده انجام می شدوکلا منطقه ما مسئول دلسوزوکاربلدداشت می توانست حتی راه اردبیل-سرچم هم ازمنطقه خورش رستم(هشجین)بگذردکه هم منطقه ماازبن بست خارج شودوهم فاصله اردبیل تاپایتخت را100کیلومترکاهش دهد......ولی افسوس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار