کد خبر: ۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 16 June 2015
شهردار کرج ، مشکل قطار شهری را کمبود اعتبار دانست و گفت: در این زمینه باید چاره جویی شود.
به گزارش ایرنا، علی ترکاشوند روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر کرج افزود: اگر بودجه تامین شود، پروژه قطار شهری زود تر از موعد به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: دولت وعده داده که 90 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند و شهرداری کرج نیز از محل فروش زمین بیش از یک هزار میلیارد تومان باید به این بخش اختصاص دهد.
ترکاشوند اظهار کرد: در بحث اوراق مشارکت ما نمی توانیم تعهدات دولت را تقبل کنیم چرا که بانک انصار در زمینه اوراق مشارکت تعهدات دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی را نمی پذیرد.
وی ادامه داد : بانک تنها تعهد شورا و شهرداری را می پذیرد درحالیکه شهرداری نمی تواند به نیابت از دولت تعهد کند.
شهردار کرج بیان داشت: شهرداری فقط تعهدات ، شورای اسلامی شهر را می پذیرد و هیچ تعهدی فراتر از آن را متقبل نمی شود.
وی با اشاره به تذکرات نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خصوص فعالیت های عمرانی شهرداری درخطبه های نماز جمعه هفته گذشته، گفت: تذکر امام جمعه کرج در این زمینه به جا و منطقی است ، اما برخی افراد از این سخنان برداشت سو ء کردند.
در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر کرج، فاطمه اسکندری عضو شورای شهرکرج به مشکلات شهروندان در مناطق مختلف شهر از جمله، منطقه سهرابیه اشاره کردوگفت : زندگی در برخی حاشیه های شهر اسف بار است .
وی ادامه داد:مردم با مشکل خدمات شهری و نبود امکانات مواجه هستند.
اسکندری گفت: در برخی محله های سهرابیه،فاضلاب وارد معابر شده و به باتلاق تبدیل شده است.
این عضو شورا اظهار داشت: در قسمتی دیگر از این منطقه به علت وجود چاه های عمیق بدون درپوش، خطر مرگ مردم به ویژه کودکان را تهدید می کند.
وی ادامه داد: در محله سهرابیه حیوانات موذی و خطرناک مانند مار و عقرب یا سگ های ولگرد به معضل تبدیل شده است.
شهردار کرج در پاسخ به این اظهارات گفت: کمبودهای شهرک سهرابیه دلیلی بر کم لطفی شهرداری نیست. نمی توانیم خارج از بودجه ای که شورا برای مناطق تصویب می کند هزینه کنیم.
همچنین فاطمه اسکندری ، انباشت زباله ها در سهرابیه را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت : 10 میلیارد تومان برای ساماندهی کانال آب سیاه جوب در سهرابیه اختصاص یافت که اقدماتی انجام شد و در بوجه سال جاری نیز 8 میلیارد تومان برای تکمیل روپوش این کانال اختصاص یافته است.
در ادامه داوود وحیدی سخنگوی شورای شهر با توضیح اینکه دغدغه های اعضای شورا در مورد قطار شهری باید رفع شود، گفت: اگر شرکت 'شستا' نخواهد برای خرید زمین در میدان جمهوری و کمک به پیشبرد پروژه قطار شهری اقدامی انجام دهد در واقع به تعهدات خود عمل نکرده است.
وی گفت: این در حالی است که مدیریت شهری به همه تعهدات خود در برابر شرکت شستا عمل کرده است.
صادق باغستانی عضو کمیسیون فرهنگ و سلامت شورای شهر نیز با اشاره به انتظارات شورا از شهردار کرج گفت: هدف مدیریت شهری خدمت به مردم است در نتیجه از شهردار انتظار می رود با دقت و ظرافت بیشتری کارهای شهر را دنبال کند و در جلسات شورا حضور مستمر و بدون غیبت داشته باشد.
وی افزود: اکنون واحد سرمایه گذاری شهرداری تعطیل است و شهرداری سال گذشته 100میلیارد تومان و امسال نیز 200میلیاردتومان وام از بانک اخذ کرده است.
باغستانی خاطرنشان کرد: برای پروژه هایی مانند ساختن پل از بانک وام گرفته ایم و باید از ظرفیت ها استفاده شود و انتظار از شهرداری کرج بیشتر از این است.
فاطمه آجر لو عضو دیگر شورای شهر کرج در این نشست گفت: مسوولان شرکت شستا زمین را با شرایط خودشان می خواهند و قیمت پایین زمین مد نظر آنها است .
غفور قاسمپور عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: برای پروژه های قطار شهری، بزرگراه شمالی و جنوبی باید جلسه ای جداگانه برگزار شود تا به جمع بندی برسیم .
وی ادامه داد: خط دوقطار شهری به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .
وی با بیان اینکه شهرداری به تازگی 700 میلیارد تومان زمین برای خط دو قطار شهری به فروش گذاشته است،خاطر نشان کرد: من پیشنهاد می دهم این هزینه را برای اجرای بزرگراه شمالی و جنوبی اختصاص دهیم تا مشکل ترافیک در کوتاه مدت رفع شود .
وی اظهار کرد: اکنون با دولت با مشکلات اقتصادی مواجه است و هزینه کردن در قطار شهری اکنون دردی از مشکل ترافیک را حل نمی کند.
حمید رضا ابوالحسنی عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: اکنون در کلانشهر کرج مافیای حاکم است که هر وقت نیاز به پول دارد دعوا راه می اندازد و به خواسته هایش می رسد.
وی افزود: اکنون شرکت سابیر مجری پروژه قطار شهری این گونه رفتارمی کند.
مصطفی سعیدی سیرایی عضو شورا در این نشست گفت: 25درصد موضوع قطار شهری به شورا و شهرداری بر می گردد ، 50 درصد به شورا و هیات مدیره که استانداری و دولت است و 25درصد آن نیز به نمایندگان مجلس که باید نشستی با حضور همه دستگاهای مرتبط انجام شود.
این عضو شورا افزود:شورا و شهرداری کرج در خصوص مترو تلاش ها و وظایف خود را انجام داده است.
حجت الله غلامرضایی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: شش خط مصوب قطارشهری داریم که توسط شورای عالی ترافیک مصوب شده است و مشمول ماده 215هستند که 50 درصد هزینه ساخت آن ها را دولت و 50 درصد را شهرداری پرداخت کند.
وی اظهار کرد: باید از مسوولان دولتی کمک بخواهیم که ماده 215را محقق کنند و از کل هزینه قطار شهری حداقل 400 میلیارد تومان را متقبل شوند چرا که شهرداری زیر بار هزینه چندهزار میلیارد تومانی رفته است.
اعضای شورای اسلامی شهر کرج 21نفرهستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار