مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین از شناسایی و انتخاب35 روستا برای اجرای طرح روستا- تعاون به منظور تولید و اشتغال مناطق روستایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 14 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، مسعود بابایی افزود:طرح روستا تعاون در روستاهایی که شاخص ها و ویژگی های مورد نظر را داشته باشند، اجرایی می شود .
وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، سهم استان قزوین 35روستا است که در مرحله اول 18 روستا بر اساس مزیتها با همکاری اداره کل امور روستایی وشوراهای استانداری قزوین انتخاب شده اند.
وی اظهار کرد: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و در راستای پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می شود.
وی افزود: داشتن بیش از50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجر فرستی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا شرایط لازم برای اجرای این طرح است..
وی گفتاستفاده از ظرفیت تعاونی ها در شناسایی و بهره برداری از ظرفیتهای موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاها از جمله اهداف کیفی این طرح می باشد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.
بر اساس ماده 24 قانون برنامه ششم توسعه، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 25 درصد تعیین شده و بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، جایگاه روستاها باید در اقتصاد ملی مبنی بر تقویت اقتصادی پنج هزار روستا، ایجاد و توسعه 54 خوشه کسب و کار روستایی و ساخت 98 ناحیه صنعتی روستایی ارتقا یابد و حداقل یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد و 100 هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت آموزش قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار