فرمانده انتظامی قم مطرح کرد
فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۷ درصدی جرائم سایبری توسط پلیس فتا استان قم طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱ 21 December 2017
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه فنی و ادله دیجیتال پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم که با حضور دادستان قم همراه بود، به گستردگی روزافزون فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه بسیاری از جرائم در حوزه‌های اقتصادی ،‌اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در فضای مجازی رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: پلیس به‌تناسب فضای مجرمانه در ارتباط با مسائل سایبری و مشکلاتی که در این حوزه است باید ازنظر امکانات و تجهیزات تقویت‌شده تا بتواند به‌خوبی با جرائم سایبری مقابله کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه خوشبختانه در همه زمینه‌ها بین پلیس و دستگاه قضائی تعامل برقرار است، گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته و امروز نیز شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه مربوط به کنترل فضای مجازی در پلیس فتا هستیم تا مصادیق مجرمانه با دقت بیشتری کالبدشکافی و ادله‌ای که می‌تواند برای مقام قضائی مفید باشد جمع‌آوری شود.

مجتبایی ابراز امیدواری کرد: روزبه‌روز کنترل و اشرافیت پلیس در همه زمینه‌ها به‌خصوص در فضای سایبر بیشتر شده تا مجرمان نتوانند اعلام موجودیت کرده و تخلفاتی مرتکب شوند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در استان قم از منظر کمی و رصد و پایش اطلاعاتی و مقابله با مجرمان در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام‌شده به‌گونه‌ای که در 8 ماهه گذشته میزان و درصد کشف جرائم در حوزه فضای سایبری به 87 درصد رسیده و درصورتی‌که که شاخص کشوری 84 درصد بوده و این مهم نشان‌دهنده تلاش و کارآمدی پلیس قم در این حوزه است.

در ادامه کاهه دادستان قم با قدردانی از تعامل دستگاه قضائی و فرماندهی انتظامی استان قم در راه‌اندازی و افتتاح آزمایشگاه فنی و ادله دیجیتال به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از مراحل مهم فرایند دادرسی جمع‌آوری ادله محکمه‌پسند و تصمیم‌ساز برای دستگاه قضائی و قضات است که بحمدالله با افتتاح این آزمایشگاه ما می‌توانیم بهتر از گذشته در مقابله با آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی و حوزه پیشگیری شاهد موفقیت‌هایی باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار