فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجازآثار تاریخی فرهنگی در بخش میمه شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی احمدبیگی اظهار داشت : با همکاری مأمورین انتظامی و پایگاه حفاظتی بخش میمه شب گذشته تعداد سه نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری دستگیر و خودرو آنان نیز توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام با تقدیر از تلاش صادقانه مجموعه انتظامی و حمایت دستگاه قضایی گفت: میراث فرهنگی متعلق به عموم مردم و همه نسل هاست بنابراین صیانت از آن تکلیف همگانی است و اسناد و شهود تمدن همین بناها و آثار فاخر ملی کشور است که بخشی از هویت و افتخارات تاریخی این سرزمین کهن است .

او در ادامه از افزایش 67 درصدی دستگیری حفاران غیرمجاز و 75 درصدی کشف فلزیاب در سطح استان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

احمدبیگی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم آثار تاریخی 69 درصد در مجموع کاهش یافته و می‌توان با همکاری بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی این موارد نیز به حداقل ممکن برسد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد : پایگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی در سطح استان تقویت خواهند شد و پایگاه حفاظتی بخش‌های زرین آباد و میمه از بدو راه اندازی موفقیت‌‌های بسیار خوبی در راستای صیانت از آثار تاریخی و تعامل با مردم داشته و پیگیری و برخورد ایشان با مجرمین قابل تحسین است.   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حژمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آرزوی افرادی بیکار که قصد دارند یک شبه ره صد ساله را بپیمایند و آثاری باستانی را که ممکن است در زیر خاک از بین برود را برای ترمیم زندگی استخراج نمایند. از پتانسیل این افراد می توان برای راه اندازی خط متروی ایلام استفاده نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار