محمد تقی ایرانی، فرماندار کرج
کد خبر: ۵۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶ 30 June 2015
مذاکرات وین به حساس‌ترین مرحله رسیده و این را از بازگشت یک روزه وزیر امور خارجه برای اطلاع از نظر مسئولان عالی‌رتبه نظام و گزارش اسناد تهیه شده می‌توان تشخیص داد.
مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، خطوط قرمز مذاکرات را ترسیم فرمودند که امروز تیم مذاکره‌کننده با ایستادگی بر اصول نظام اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب عاقلانه و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند.
خطوط قرمز ما عدم بازرسی از مراکز نظامی و دانشمندان هسته‌ای کشور، لغو همزمان تمام تحریم‌ها و تداوم استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است.
متاسفانه در روند مذاکرات، برخی کشورها به دنبال سهم‌خواهی و زیاده‌خواهی بوده و طی چند روز گذشته مطالب غیرمنطقی و بیهوده‌ای را بیان کرده‌اند، از جمله این موارد می‌توان به سنگ‌اندازی سیاسی فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اشاره کرد.
وزیر امور خارجه فرانسه به مواردی از جمله بازرسی جدی از تأسیسات هسته‌ای و در صورت ضرورت مراکز نظامی ایران، تعیین مکانیسمی مناسب برای از سرگیری تحریم‌ها در صورت عدم پایبندی ایران به تعهداتش و تضمین برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اشاره داشته است.
این موارد مطروحه از سوی وزیر امور خارجه فرانسه کاملا بی‌اساس بوده و تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بی‌اعتمادی به طرف مقابل است که هوشیاری بیشتری را از سوی تیم مذاکره‌کننده در مقابل 1+5 می‌طلبد.
اگر آمریکا و غرب بخواهند غیر از مذاکره عادلانه به بازی‌های کودکانه ادامه دهند، مشکلات خود را افزون کرده‌اند. مردم شریف ایران پس از 36 سال ایستادگی راه خود را یافته و با توجه به وحدت و همدلی بین مردم و نظام و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی فارغ از نتیجه مذاکرات که قطعاً به نفع ملت ایران خواهد بود، با اتکا به قدرت ملی و حمایت مردمی تمام مشکلات را مرتفع خواهند کرد.
بازگشت به تولید ملی، استفاده از تمام ظرفیت‌های درونی و تغییر سبک زندگی با آموزه‌های دینی و ملی که سبب توانمندی بیش از پیش نظام اسلامی می‌شود به طور قطع برگ‌های برنده ایران اسلامی در این مذاکرات است.
بیانات مقام معظم رهبری در تایید تیم مذاکره‌کننده و حمایت از فرزندان انقلابی ضرورت حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی و رعایت خطوط قرمز را بر همگان تکلیف کرده و همه ضمن حفظ همدلی و همزبانی باید دولت تدبیر و امید را در رسیدن به یک توافق خوب کمک کنیم.
بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری منتقدان نیز با رعایت انصاف و درک شرایط دشوار مذاکرات را تحمل کنند تا بتوانیم نتیجه دلخواه ملت را از وین بگیریم و توطئه دشمنان را با تدبیر، ناکارآمد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار