کد خبر: ۵۵۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 14 January 2018

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تلگرام به ما خیانت کرده است و باید برای افشای اطلاعات ما محاکمه شود نباید اجازه برگشت به آن داده شود.

به گزارش مهر؛ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور در سخنرانی خود در نشست بصیرت افزایی با موضوع بررسی علت اغتشاشات اخیر در دانشگاه علوم و فنون فارابی با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: این یک حادثه امنیتی و مدرن است ، باید ابعاد آن شناسایی شده و توطئه های آتی خنثی شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش مهم شبکه های اجتماعی در زندگی امروزی تصریح کرد: وقتی مردم با شبکه های اجتماعی با هم ارتباط برقرار میکنند کسانی که به اطلاعات آن ها دسترسی دارند به راحتی می توانند در قالب مهندسی اجتماعی ذهنیت، موضوع و بسیج و تهییج را به مردم ارائه و افکار عمومی آن ها را شکل دهند.

سردار جلالی ادامه داد: حادثه اخیر نمونه همین روند بود. وقتی در شبکه های اجتماعی اشتغال و ارائه خدمات باشد و ابزارهای داده کاوی پیشرفت کرده باشد تقریبا به همه اطلاعات جامعه دسترسی پیدا خواهند کرد. همین شبکه های اجتماعی در انتخابات سال گذشته نتیجه را چند روز قبل از انتخابات با ۹۶ درصد درستی پیش بینی کردند.

وی با اشاره به اهمیت این بیگ دیتاها بیان کرد: ما مدت ها با دوستانمان در وزارتخانه های ارتباطات واطلاعات صحبت کردیم که نباید اجازه دهیم این اطلاعات در اختیار خارجی ها باشد. ما بیگ دیتاهای ۴۰ میلیون نفر را در اختیار دشمن قرار داده ایم و احاطه اطلاعاتی دشمن نسبت به دستگاه های اطلاعاتی خودمان بعضا بیشتر است.

فضای سایبر کشور توسط دشمنان اشغال شده است

سردار جلالی با اشاره به تولید محتوای بیگانگان در شبکه های اجتماعی به زبان فارسی تصریح کرد: در ردیابی از یکی از شبکه های اجتماعی متوجه شدیم هر کدام از اعضای برخی گروه های ضد انقلاب و اروپا نشین در خارج نزدیک به سی اکانت دارند و با هم یک موضوع را انتخاب می کنند و خبر را به زبان فارسی تولید و منتشر کرده تا به دست ما برسد. سپس محورهای مد نظرشان را در قالب هشتگ و یا محتواهای مختلف به کشور مان القا می کنند این یعنی فضای سایبری ما توسط دشمن اشغال شده و باید آن را باز پس بگیریم.

عدم اجرای اقتصاد مقاومتی عامل بوجود آمدن نارضایتی های اخیر

سردار جلالی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: به دلیل رعایت نکردن مسائل اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است لشگری از کارهای افراطی و عناطر ناراضی بوجود آمد و به دلیل توجه نکردن به روند واردات کالا آمار بیکاری در کارخانه ها بالا رفت لذا کارگری که سه ماه است حقوق نگرفته صبر و تحملش تمام می شود.

آمریکا، مشتری اطلاعات ما در تلگرام است

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضلع دشمن در جریان حوادث اخیر بیان کرد: مسلما اطلاعات ما در تلگرام مشتری خاص خودش را دارد مشتری مثل آمریکایی ها منافقین و هر گروهی که ظرفیت نیروی عملیاتی داشته باشد.

تلگرام، یک مجرم امنیتی است و باید محاکمه شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تلگرام به ما خیانت کرده است و باید برای افشای اطلاعات ما محاکمه شود نباید اجازه برگشت به آن داده شود. ما باید از شبکه های بومی خود استفاده کنیم و برای استفاده از فضای مجازی باید همه زیر ساخت ها را در داخل و به صورت بومی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان گفت:وقتی که دولت محترم تصمیم بر کنترل تلگرام گرفت یک دفعه همه آشوب تمام شد. پس نقش تلگرام در آشوب ها و براندازی نقش اصلی است و بنابراین شبکه اجتماعی تلگرام یک مجرم امنیتی بوده و اقدام بر علیه امنیت ملی ما دارد لذا برگشت این شبکه یعنی اجازه دهیم دوباره آن ها علیه ما توطئه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار