از ابتدای آغاز طرح حمایتی خرید توافقی تا پایان اجرای این طرح، 563 تن برنج با ارقام پر محصول ندا، نعمت و شیرودی در دو مرکز نکا و بابل در استان مازندران خریداری شد.
کد خبر: ۵۶۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 07 February 2018

به گزارش تابناک : طرح خرید توافقی برنج‌های با کیفیت بومی در مازندران که با هدف حمایت از شالیکاران و رونق بازار آغاز شده بود، به پایان رسید.

این طرح که از 13 دی‌ماه سال‌جاری و با خرید ارقام پرمحصول در دو مرکز خرید استان واقع در شهرستان‌های نکا و بابل آغاز شده بود، بنا به اعلام قبلی، در نیمه بهمن به پایان رسید.

طی سال‌جاری مبلغ خرید توافقی برنج بر اساس 8 درصد شکستگی برای ارقام ندا و نعمت به ازای هر کیلوگرم 4 هزار 850 تومان و شیرودی 5 هزار 450 تومان تعیین شد.

سیدمحمد جعفری در این باره اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح حمایتی خرید توافقی تا پایان اجرای این طرح، 563 تن برنج با ارقام پر محصول ندا، نعمت و شیرودی در دو مرکز نکا و بابل در مازندران خریداری شد.

وی افزود: در این طرح، خرید تنها از کشاورزانی که دارای معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی بودند، صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه 14 تن برنج صدری هاشمی مربوط به مراکز خرید استان گیلان در شهرستانهای رشت و رودسر نیز خریداری شد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی 577 تن برنج خریداری شده در دو استان مازندران و گیلان به ارزش 30 میلیارد و 869 میلیون ریال است.

جعفری در پایان اذعان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده به‌زودی بهای برنج‌های دریافتی از شالیکاران به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار