رئیس محیط زیست چادگان:
تابناک: رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان از 2 هزار و 500 متر دام از دریاچه زاینده‌رود توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 04 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجتبی حاجتی اظهار کرد: محیط بانان منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود شهرستان چادگان در گشت، کنترل و تورکشی از سطح دریاچه سد زاینده رود چادگان بیش از 2 هزار و 500 متر دام از قسمت های مختلف دریاچه جمع آوری و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل کردند.

وی همچنین ادامه داد: تعدادی ادوات صید از متخلفان کشف و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل شد.

حاجتی به منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده رود اشاره کرد و گفت: این دو منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری است، به خصوص در فصل زمستان انواع گونه‌های پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی مدتی را در این ناحیه سپری می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست چادگان در ادامه افزود: یکی از سه محل اصلی جوجه آوری کاکایی ارمنی در کشور در دریاچه سد زاینده رود است که همه ساله از اواسط خرداد تا اواخر تیرماه این گونه در دریاچه سد زاینده رود تخم‌گذاری می‌کند.

حاجتی به انواع گونه‌های مختلف که در این منطقه موجود است تأکید کرد و گفت: انواع گون‌ها، جاوشیر، انجیر وحشی، بادام وحشی و سروکوهی در این ناحیه رویش دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :