سعادت طلب :
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در نوروز 97بیش از 453 نفر اقامت در اقامت گاه های بوم گردی ثبت شده که مسافر و گردشگر علاوه بر بازدید از روستاهای هدف گردشگری، در اقامتگاه های روستایی اقامت داشتند.
کد خبر: ۵۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 28 April 2018

به گزارش تابنک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، سعادت طلب  تاکید کرد: گردشگری در بخش روستایی بسیار ظرفیت بالایی است چراکه معتقدیم ترویج فرهنگ گردشگری باعث خواهد شد تا همچنان بافت فرهنگی و تاریخی روستا دست نخورده و بکر باقی بمانند و درکنار وجه فرهنگی در روستاها شاهد رونق وجه اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به مصوب ضوابط اقامتگاه های بوم گردی گفت: طرح ضوابط ساخت و بهره‌برداری و درجه‌بندی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی به منظور ساماندهی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، حفاظت از فرهنگ سنتی و بومی و افزایش محصولات جدید ﮔﺮدﺷﮕﺮی و اﻳﺠﺎد ﻧﻮع ﺟﺪﻳﺪی از ﻣﻘﺎﺻﺪ و ﺟﺎذﺑﻪ‌ﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی تدوین شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی  با اشاره به زیبایی های بکر روستاهای خراسان شمالی  و ضرورت حفظ بافت روستاهاخاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای استان قابلیت دهکده گردشگری روستایی را دارند و دولت نیز در این خصوص حمایت های خوبی را خواهد داشت.

سعادت طلب   با اشاره به حمایت دولت در خصوص بوم گردی و اقامتگاه های روستایی گفت: تفاهم نامه ای با پست بانک  از سوی گردشگری منعقد شده و بر اساس طرح توجیهی گردشگری روستایی به متقاضیان در قالب شرکت تعاونی و مشارکتی جمعی اعطای تسهیلات  با سود هشت درصد  اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم با اعطای تسهیلات جدید، فصل نو و جدیدی از رونق گردشگری روستایی و بوم گردی در خراسان شمالی آغاز خواهد شد.

هادی سعادت طلب  افزود: در قالب طرحی جامع که اجرای آن در آینده بسیار نزدیک آغاز می‌شودبه چندین روستا ی هدف گردشگری جهت تقویت بوم گردی در شهرستانهای  مختلف اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان برای بهبود امکانات گردشگری صورت می گیرد تا گردشگری روستایی درخراسان شمالی  رونق یابد.

وی با بیان انکه در گردشگری روستایی نگرش به سمت تورگردی و اقامت هدفمند گردشگران خواهد بود خاطرنشان کرد: روستای مرد کانلو بمانند بسیاری از روستاهای فاروج  و بخش مرکزی استان  قابلیت منحصربفردی در اقامتگاه های روستایی دارد که طرح مطالعاتی این روستاو اقامتگاه بو م گردی آن  به عنوان دهکده نمونه گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار