امام جمعه نهاوند دم از مشکلاتی زد که موجبات نارضایتی عموم مردم شده است به طوریکه ماجرای دسته‌گل شهرداری و مالکان سرگردان و آوارگی چندین مغازه در شهر نهاوند یکی از این موارد بود.
کد خبر: ۶۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 27 June 2018
امام جمعه نهاوند دم از مشکلاتی زد که موجبات نارضایتی عموم مردم شده است به طوریکه ماجرای دسته‌گل شهرداری و مالکان سرگردان و آوارگی چندین مغازه در شهر نهاوند یکی از این موارد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند که با دستور کار ارائه گزارش ۵ ساله و ارائه طرح چگونگی بومی‌سازی شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: پیشرفت فرهنگ عمومی از محوری‌ترین اهداف این شهرستان است و با وجود اهمیت موضوع باید ماهانه این جلسه برگزار شود، اما حدود سه ماه برگزار نشده است، به نظر می‌رسد شورای فرهنگ عمومی، چون ضمانت اجرایی ندارد، برای اعضا بی‌ارزش تلقی می‌شود.

وی ضمن انتقاد از گزارش عملکرد یکی از مدیران تصریح کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی جای گزارش عملکرد نیست و باید مطالب مهمتر که معضل جامعه از جمله شهرستان هستند، مطرح شود.

مغیثی ادامه داد: امروز مشکل عمده ما مسائل اخلاقی است، سستی عفاف و حجاب که یکی از معضلات فرهنگی است در نهاوند با وجود اینکه شهرستان کوچکی است، بیداد می‌کند.

وی افزود: در نهاوند مشکلاتی وجود دارد که موجب نارضایتی عموم مردم شده، چندین سال پیش شهرداری نهاوند تعدادی مغازه به مردم فروخت، اما اکنون مالکان ۷۰ مغازه بلوار امام حسین (ع) سرگردان و آواره هستند و هیچ مدیری برای حل مشکل آنان تدابیری نیندیشیده است.

امام جمعه ضمن تأکید بر اقامه نماز اول وقت در ادارات خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در ترویج نماز و عفاف و حجاب تلاش کنند و وظیفه دیگر شورای فرهنگ عمومی بزرگداشت یاد و خاطره شهداست که در حال حاضر توطئه دشمن در بحث اقتصادی است و ما باید مقابل این توطئه دشمن را بگیریم.

مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند نیز با بیان اینکه از این پس هر مطلبی امام جمعه نهاوند به عنوان رئیس شورای فرهنگی عمومی مطرح کند، انجام خواهد شد، گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی از این به بعد اجرایی می‌شود و اولویت اول و ضروری آن کار‌های فرهنگی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند نیز درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف مغازه‌های نیمه‌تمام روبروی ترمینال قدیم گفت: این اقدام در سال ۸۳ انجام شده و اشتباه هم بوده چرا که شهرداری در زمینی بنا ایجاد کرده که مالک آن نبوده و این زمین‌ها متعلق به اداره راه و شهر سازی است.

عبدالعلی ملکی اظهار کرد: برای حل مشکلات مالکان مغازه‌ها جلسه‌ای با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برگزار و مقرر شد قطعه‌ای که این مغازه‌ها در آن احداث شده است، توسط شهرداری خریداری سپس به مالکان واگذار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار