کد خبر: ۶۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 15 July 2015
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان البرز پررنگ‌تر شود.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مصطفی سعیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با بیان اینکه ارتقای برنامه‌های فرهنگی یکی از نیازهای کلانشهر کرج است اظهار داشت: باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی‌های اساسی و استفاده از نخبگان فرهنگی مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در کرج به درستی طی کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه کرج هم اکنون با کمبود سرانه‌های فرهنگی و همچنین برنامه‌های فرهنگی مواجه است که لازم است در خصوص رفع این کمبودها اقدامات لازم انجام شود.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید به دو حوزه اسلامی و انقلابی محدود باشند، ‌افزود: با افزایش فرهنگ دینی می‌توان از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه جلوگیری کرد.

سعیدی گفت: برای نمونه کاهش طلاق تا حد زیادی با افزایش آگاهی‌های دینی زوجین و آشنا کردن آنان با اخلاق و اصول اسلامی میسر خواهد شد.

عضو شورای شهر کرج از دیگر زیرشاخه‌های مهم در برنامه‌های فرهنگی شهری را آموزش فرهنگ شهروندی و ارتقای آن ذکر کرد که ضروری است بخشی از اعتبارات در این حوزه هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق اصول در نظر گرفته شده در سیاست‌های کلی نظام، 20 درصد از بودجه فرهنگی هر دستگاه باید در موضوعات مرتبط با ایثار و شهادت هزینه شود که ضروری است شورای اسلامی شهر در این زمینه پیگیری‌های لازم را برای لحاظ این گزینه در برنامه‌های شهرداری صورت دهد.

در ادامه این نشست غفور قاسمپور دیگر عضو شورای شهر نیز طی سخنانی گفت: برای توسعه برنامه‌های فرهنگی لازم است تا از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: با این شرایط شهرداری تنها در اجرای برنامه‌ها صاحب نقش نیست و عمده تصمیمات از سوی دیگر دستگاه‌ها گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، اعضای کمیسیون با هزینه کرد اعتبار هفت میلیارد و 400 میلیون تومانی توسط معاونت فرهنگی منطبق بر برنامه ارائه شده، موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار