کد خبر: ۶۳۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 15 July 2018

کارلوس کی‌روش تأکید کرده یکی از شروطش برای ماندن در ایران حل مشکلات بازیکنان سرباز است. او قبل از ترک تهران گفت: «بعد از اینکه در خرداد ۹۶ به جام ‎جهانی صعود کردیم به بنده قول دادند مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی حل شود، ولی تا این لحظه هیچ کس نمی‌داند آیا این مشکل حل خواهد شد یا نه؟ اگر شما فکر می‌کنید من آمادگی مربیگری یک تیم را دارم که ۶ ماه قبل از جام ملت‌ها دوباره چنین اتفاقی برایش بیفتد و ۵، ۶ بازیکنم مجبور شوند به سربازی بروند... نه من مربی مناسبی برای کار نخواهم بود.» حالا این سؤال پیش می‌آید؛ اگر این مشکل حل نشود، کی‌روش می‌ماند؟!

به گزارش خبر ورزشی یکی از بزرگترین نگرانی‌های کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در آستانه جام ملت‌های امارات، مشکل سربازی ۷ ملی‌پوش است.

کی روش در آخرین گفت‌وگوی خود پیش از ترک ایران توضیح داد اگر این مشکلات مثل جام ملت‌های قبل پابرجا باشد و حل نشود، فوتبال ایران روی او حساب نکند. پس از درخواست کی‌روش از فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم از وزیر ورزش خواست تا به خاطر عملکرد خوب ایران در روسیه، از ستاد کل نیرو‌های مسلح معافیت علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، مهدی ترابی و رضا قلی‌زاده را بگیرد.

نامه وزیر
سلطانی‌فر وزیر ورزش بعد از درخواست کی‌روش و فدراسیون، نامه‌ای را به ستاد کل نیرو‌های مسلح زد. وزیر در این نامه از تلاش و غیرت مثال‌زدنی بازیکنان نوشت و البته به دو پیام مقام معظم رهبری برای تیم ملی اشاره کرد. همچنین نوشت به منظور قدرشناسی از این بازیکنان، به آن‌ها معافیت داده شود.

باید بیایند سربازی!
بعد از نامه وزیر، سردار کمالی رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور وارد گود شد. او گفت: «تقاضای وزیر ورزش برای معافیت هفت فوتبالیست کشور کاری غیر قانونی و غیر قابل اجراست و ستاد کل نیرو‌های مسلح هیچ اقدامی برای معافیت انجام نخواهد داد. معافیت از خدمت سربازی فقط برای ورزشکارانی است که قهرمان جهان می‌شوند.»

قانون برای فوتبالیست‌ها خلأ دارد
واکنش موسی کمالی، واکنش دیگری را به همراه داشت. مازیار ناظمی مسئول اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و سخنگوی وزارت ورزش در این باره توضیحاتی داد. او نوشت: «هدف سلطانی‌فر حمایت از قهرمانان افتخار‌آفرین کشور است و نظیر این شرایط را هم قبلاً شاهد بودیم، زمانی مهدی مهدوی‌کیا در بازی به یاد ماندنی ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه گل برتری ایران را زد و با اذن مقام معظم رهبری از خدمت وظیفه عمومی معاف شد یا اخیراً علیرضا کریمی پهلوان ارزنده ایران که برای حفظ ارزش‌های نظام از رویارویی با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی امتناع کرد و با دستور رهبر انقلاب از ادامه خدمت دوره ضرورت معاف شد.» ناظمی همچنین در این باره توضیح داد: «در قانون معافیت ورزشکاران برای قهرمانان تیم ملی فوتبال ایران خلأ‌هایی وجود دارد و وزیر ورزش و جوانان برای کمک به این عزیزان که موجب شادی و افتخار مردم ایران و تحسین جهانیان در جام جهانی روسیه شدند در نامه‌ای به ستاد کل خواستار طرح اعطای معافیت از دوره خدمت وظیفه عمومی برای این بازیکنان شد.» ناظمی همچنین نوشت: «سردار کمالی معزز هر بار به موضوع فوتبال ورود داشتند چند تا سرمایه ملی را از دست دادیم! الان هم بدون طی شدن سلسله مراتب فرماندهی و اداری، فرمودند: تقاضای وزیر ورزش و جوانان قانونی نیست! خواهش من از ایشان این است نگذارند ماجرای مهرداد پولادی در فوتبال ایران تکرار شود!»

کی‌روش: من نیستم!
به نظر می‌رسد این مشکل حاد است، چرا که کارلوس کی‌روش تأکید کرده یکی از شروطش برای ماندن در ایران حل مشکلات بازیکنان سرباز است. او قبل از ترک تهران به خبرورزشی گفت: «بعد از اینکه در خرداد ۹۶ به جام ‎جهانی صعود کردیم به بنده قول دادند مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی حل شود، ولی تا این لحظه هیچ کس نمی‌داند آیا این مشکل حل خواهد شد یا نه؟ اگر شما فکر می‌کنید من آمادگی مربیگری یک تیم را دارم که ۶ ماه قبل از جام ملت‌ها دوباره چنین اتفاقی برایش بیفتد و ۵، ۶ بازیکنم مجبور شوند به سربازی بروند... نه من مربی مناسبی برای کار نخواهم بود.» حالا این سؤال پیش می‌آید؛ اگر این مشکل حل نشود، کی‌روش می‌ماند؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار