بر اساس سرشماری سال 90 نرخ باسوادی در این شهرستان 93 درصد بوده و در گروه سنی 45-10 سال 2506 نفر بی‌سواد وجود داشته که از این تعداد 1850 نفر بی‌سواد مطلق شناسایی شده و مابقی یا از این گروه سنی خارج شده یا مهاجرت کرده یا متوفی شده و یا خطای آماری است.
کد خبر: ۶۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 23 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، «معروف بسطامی» در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان ایوان اظهار کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تقویت بنیه دینی و فرهنگی آحاد جامعه است که لازمه اصلی این امر، داشتن سواد خواندن و نوشتن و سپس ارتقاء کم‌سوادی است.

وی افزود: زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که افراد بی‌سواد و یا حتی کم‌سوادی در بین ما وجود داشته باشد .

فرماندار ایوان اضافه کرد: دولت در این راستا اقدامات چشمگیری انجام داده و با فراهم کردن امکانات لازم و بردن کلاس‌ها به کانون خانواده‌ها و استفاده از راه‌های مختلف تشویقی برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های سواد‌آموزی تلاش کرده و بر اساس مصوبه هیأت دولت، همه دستگاه‌ها و دوایر دولتی موظف به همکاری در امر سواد‌آموزی هستند .

بسطامی خاطر نشان کرد: اداراتی مانند کمیته امداد، اداره کار، بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت و مراکز وابسته به آنها در صورتی که در بین جامعه هدف آنها افراد بیسوادی وجود داشته باشد باید اسامی آنان را به آموزش و پرورش اعلام و همچنین از طریق شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران میتوان نسبت به شناسایی و جذب بی‌سوادان روستایی اقدام کرد .

وی یادآور شد: بر اساس سرشماری سال 90 نرخ باسوادی در این شهرستان 93 درصد بوده و در گروه سنی 45-10 سال 2506 نفر بی‌سواد وجود داشته که از این تعداد 1850 نفر بی‌سواد مطلق شناسایی شده و مابقی یا از این گروه سنی خارج شده یا مهاجرت کرده یا متوفی شده و یا خطای آماری است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار