اسماعیل باقرپور با بیان اینکه این رقابت ها به منظور پاسداشت یادو خاطره شهدای والا مقام منطقه برگزار می شود توسعه ،ترویج و نهادینه کردن ورزشهای سنتی ،بومی ،محلی در جامعه بویژه در بین نسل جوان را از اهداف مهم برگزاری این رقابتها ذکر کرد.
کد خبر: ۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 27 July 2015
 رقابت 70کشتی گیر گیله مردی گیلانی و مازنی در رحیم آباد رودسر

رشت - ایرنا - رقابت های کشتی گیله مردی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام روستای طول لات و آزارکی از توابع بخش رحیم آباد رودسر آغاز شد.

مسوول برگزاری این مسابقات روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه این مسابقات به مدت 15شب در این روستا برگزار می شود از شرکت 70کشتی گیر در اوزان سبک و سنگین در رده سنی آزاد از استان های گیلان و مازندران در این دوره از رقابتها خبر داد.

اسماعیل باقرپور با بیان اینکه این رقابت ها به منظور پاسداشت یادو خاطره شهدای والا مقام منطقه برگزار می شود توسعه ،ترویج و نهادینه کردن ورزشهای سنتی ،بومی ،محلی در جامعه بویژه در بین نسل جوان را از اهداف مهم برگزاری این رقابتها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات هر شب با انجام 15کشتی پیگیری خواهد شد اظهار کرد :در پایان این رقابتها به 5نفر برتر در اوزان سبک و 5نفر در سنگین وزن جوایزی اهدا خواهد شد.

به گفته باقرپور ،این رقابتها با همکاری شورای اسلامی ،بخشداری ،دهیاری و اداره ورزش و جوانان برگزار می شود.

روستای طول لات در 10کیلومتری جنوب رودسر واقع شده است.

بخش رحیم آباد 700کیلومتر مربع وسعت و حدود 30هزار نفر جمعیت دارد.

بر پایه گزارش دیگری، چهاردهمین دوره جشنواره ورزش های بومی، محلی روزهای 15و 16مرداد ماه جاری در منطقه ویژه گردشگری جواهر دشت چابکسر برگزار می شود.

بخشدار و رییس ستاد جشنواره ورزش های بومی، محلی چابکسر با بیان اینکه این جشنواره در قالب ورزش های بومی، محلی شامل کشتی گیله مردی، والیبال، سوارکاری و لافند بازی برگزار می شود شناساندن و معرفی منطقه ویژه گردشگری جواهر دشت به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و دلپذیر و نیز توسعه و گسترش ورزش های بومی، محلی و انتقال آن به نسل های آینده و همچنین احیا و زنده نگه داشتن این ورزش های اصیل و جلوگیری از فراموشی این آیین و سنن را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

حسین رمضانخواه با اشاره به اینکه این روستا یک هزار و 250خانوار جمعیت ودر 34کیلومتری مرکز بخش چابکسر قرار دارد از تعریض و زیر سازی بخش اعظمی از این جاده خبر داد که نیاز به اعتبار لازم برای آسفالت را دارد،ضمن اینکه موافقت اصولی برای برق رسانی به این روستا از طریق استان و کشور فراهم شده که این نوید خوبی برای توسعه زیر ساختی در این منطقه است.

چابکسر از توابع شهرستان رودسر در 100کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار