انتظارات قهرمان از استاندار
قهرمان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در اوج غفلت و بی‌توجهی مسئولان استان اردبیل مشغول قهوه‌خانه‌داری است!
کد خبر: ۶۸۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 17 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، رضا خاکپور آراللو جوان 25 ساله روستای آراللوی اردبیل است که در رشته پاورلیفتینگ در مسابقات جهانی 2017 ترکیه در وزن 110 کیلوگرم و  در رده سنی جوانان با بالا بردن وزنه 240 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید تا افتخاری برای کشور اسلامی‌مان به دست آورد.

این قهرمان جهان اظهار کرد: در این مسابقات که به همراه 30 نفر از ورزشکاران کشورمان حضور داشتیم توانستیم در رقابت با سایر کشورها عنوان قهرمانی را به دست آوریم که جای دارد از مربیان خودم در سطح ملی محسن استخری و مربی استانی‌ام سلیم صادقی که زحمات زیادی را در این مسیر کشیدند قدردانی کنم.

خاکپور با اشاره به نبود اسپانسر و عدم حمایت مالی مسئولان برای حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی و برون‌مرزی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم حمایت مالی قادر به حضور در چهار مسابقه بین‌المللی پاورلیفتینگ نشدم چرا که قرار بود یک اسپانسر از تیم حمایت کند که به دلیل عدم همراهی مسئولان این اسپانسر را نیز از دست دادیم.

وی با بیان اینکه همین 18 آبان امسال دعوتنامه‌ای را از روسیه داشتم تا در مسابقات بین‌المللی این کشور حضور پیدا کنم که به دلیل عدم تامین هزینه 20 میلیون تومانی موفق نشدم در این رقابت‌ها حاضر شوم.

قهرمان اردبیلی مسابقات جهانی پاورلیفتینگ به محرومیت روستای آراللو و فولادلو به رغم داشتن جوانان مستعد و ورزشکار اشاره کرد و افزود: ماه‌هاست که برای احداث یک باشگاه ورزشی در این روستا دنبال مجوز هستم اما متاسفانه به غیر از رئیس سازمان جهاد کشاورزی که برای تغییر کاربری اراضی مورد نظر قول مساعد دادند هیچ یک از مسئولان اقدامی را برای صدور مجوز احداث این باشگاه انجام ندادند.

خاکپور اضافه کرد: مسئولان ورزش به رغم آنکه من در سخت‌ترین شرایط در مسابقات ترکیه و با نشان دادن عکس شهید حججی روی سکو در دوران حضور داعش در ترکیه موفق به کسب مدال شدم و به رغم این حرکت ارزشمند متاسفانه هیچ حمایتی انجام نداده و حتی حالی از ما نمی‌پرسند.
 
وی بیان کرد: به جای اینکه مسئولان ورزشی و اجرایی شهرستان سالن احداث شده در منطقه محروم آراللو را در اختیار ما قرار دهند تا زمینه جذب جوانان را به ورزش فراهم کنیم شاهد کارشکنی در این حوزه هستیم به طوری که متاسفانه جوانان منطقه اوقات خود را در قهوه‌خانه، قلیان‌سراها و حتی مشغول شدن به مصرف موادمخدر سپری می‌کنند.

قهرمان مسابقات جهانی پاورلیفتینگ در گفتگو با ایسنا افزود: از استاندار اردبیل انتظار داریم تا به خواسته‌های جوانان این منطقه به ویژه ورزشکاران و قهرمانان بها دهند چرا که بنده به رغم چندین پیشنهاد برای حضور در تیم‌های ترکیه‌ای، عربی و قزاقستانی و حضور در آن کشورها اجازه ندادم تا به تیم آنها ملحق شوند چرا که حب وطن و عشق و علاقه‌ای که به خانواده‌ام داشتم اجازه نداد تا به دعوت آن کشورها پاسخ دهم.
 
خاکپور گفت: درخواست صدور مجوز برای احداث باشگاه ورزشی چیز خاصی نیست که مسئولان صدور آن را بیش ازز 6 ماه به تاخیر اندازند در حالی که برای یک قهوه‌خانه و قلیان‌سرا در کمتر از یک ماه مجوز صادر می‌کنند که این تفاوت کار فرهنگی با کار غیرفرهنگی را نشان می‌دهد.

وی با اظهار دلخوری از اینکه بیش از یک سال است با دایر کردن قهوه‌خانه و قلیان‌سرا در روستا امرار معاش کرده و هزینه خود و خانواده‌اش را تامین‌کند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان مسئولان به وعده خود از بابت ایجاد اشتغال برای قهرمانان عمل نکردند و نمونه این حرکت را در رفتار مسئولان استان اردبیل به عینه می‌توان دید.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/8/26/432272_353.jpg
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
وضعت بعد از گرفتن عکس خوب میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار