معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، پروژه های عمرانی در حال اجرای شهرداری را، ضامن توسعه فراگیر و پایدار شهر دانست.
کد خبر: ۶۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 29 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، محبوب عبدالله پور، ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، طرح های عمرانی متعددی در سطح شهر درحال اجرا هستند که با توجه به نیازهای شهر و در حوزه های مختلف طراحی و آماده شده اند وما امیدواریم با اتمام آین طرح ها، بتوانیم نیازهای شهر وشهروندان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: پروژه های عمرانی شهرداری در جای جای شهر و درحوزه های مختلف راه سازی، تقاطع های غیر هم سطح، میادین ورزشی، فضای سبز، ابنیه، مسیل ها و خدمات مستمر طراحی و تدوین شده اند که هر یک از این حوزه ها، شامل چندین پروژه عمرانی است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز به تعدادی از این پروژه ها اشاره نمود و گفت: در حوزه راهسازی،60 متری دوکمال، بهسازی اتوبان پاسداران، کنار گذر شمال غربی، امتداد 42 متری، جاده باسمنج و خیابان 65 متری آزاد راه به بسیج، در حال انجام است.

عبدالله پور افزود: پروژه های مربوط به تقاطع های غیرهمسطح نیز، شامل تقاطع های غیر همسطح جانبازان، گلپارک، آخونی و آذربایجان، رمپ پل کابلی روی جاده باسمنج، طرح شبدری جاده باسمنج در آزادراه 65 متری، دوربرگردان پمپ بنزین در چایکنار، رمپ افلاک نما و پارکینگ طبقاتی منطقه 2می گردد.

وی در زمینه پروژه های عمرانی ورزشی نیز گفت: در این بخش، عمده اولویت ها به میادین چمن مصنوعی داده شده که از جمله این طرح ها نیز، می توان به زمین های فوتبال ابوذر، فرودگاه، دیهیم، پاس،ارم، تلاش، عون بن علی و سالن ورزش های رزمی . هم چنین تکمیل ورزشگاه 5 هزار نفری الغدیر اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار، به پروژه های حوزه فضای سبز پرداخت و تصریح کرد: احداث پارک خلعت پوشان، ادامه جنگلکاری در آرپادره سی، ، ادامه عملیات اجرایی پارک بزرگ عباس میرزا، پارک پرندگان، جنگلکاری در عون بن علی، احداث پارک های محله ای، پارک بزرگ تبریز، ادامه اجرای فاز دوم ائل گلی یا ائل باغی و پارک ائل داغی واقع در داخل تفرجگاه عینالی در حاشیه اتوبان پاسداران، از جمله پروژه هایی است که در حوزه فضای سبز وجود دارند.

عبداله پور، در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح های عمرانی در زمینه ساخت ابنیه اشاره کرد و اضافه نمود: ترمینال مرکزی تبریز، کتابخانه ها و قرائت خانه های محلات، بیمارستان اختصاصی کودکان سرطانی، ایستگاه های آتش نشانی، خانه های سلامت، ساختمان اداری شهرداری منطقه 5 و پارکینگ شهرداری مرکز، در زیر مجموعه این طرح ها قرار دارند.

وی، هدایت اب های سطحی و رفع خطر سیلاب ها را، یکی دیگر از ضروریات در طراحی پروژه های عمرانی دانست و گفت: پاره ای از پروژه های عمرانی شهرداری نیز بر اساس همین هدف طراحی شده اند که از آن جمله می توان ساماندهی آجی چای، اجرای ساماندهی فاز دوم مهرانه رود، کانال بالادست اتوبان شهیدکسایی، کانال جاده صنعت و خلیل آباد و همچنین هدایت آبهای سطحی زیرگذرها به داخل مهرانه رود را نام برد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه های کلان عمرانی، شهرداری تبریز به طور مداوم، خدمات عمرانی مستمری را به شهروندان ارائه می کند که کف سازی پیاده روها، مناسب سازی محیط برای معلولین، آسفالت خیابان ها و معابر عمومی، نگهداری و حفظ دیگر پروژه و انجام اصلاحات هندسی در معابر شهر از آن جمله اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :