کد خبر: ۷۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 06 August 2015
آستارا - فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی تاکید کرد: منطقه حيران بخشی از سرمایه های ملی استان گیلان محسوب می شود که حفظ و حراست از عرصه های آن وظیفه همگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سيروس شفقی عصر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: گردنه حيران از نقاط ديدنی و پرجاذبه كشور در استان گیلان است و مسئولان شهرستان آستارا و استان گيلان هرگز اجازه نخواهند داد كه چشم انداز منطقه زيبای حيران با ساخت و سازهای غيرموجه، تخریب شود.

وی منابع طبيعی را سرمايه اصلی مردم گیلان دانست و تأكيد كرد: گيلانيان به اهميت عرصه های منابع طبيعی واقف بوده و از این عرصه ها به خوبی محافظت می کنند.

شفقی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس درباره نصب تابلوی فرمانداری و بخشداری مركزی آستارا در محدوده منطقه حيران تصریح کرد: بر اساس قوانين و مدارك مستند و طبق تقسيمات كشوری، دو روستای «ونه بین» و «حیران» از روستاهای بخش مركزی آستارا در استان گيلان بوده و در حوزه جغرافيايی و سياسی شهرستان آستارا قرار دارند.

وی با بيان اينكه منطقه حيران در جاده آستارا - اردبیل جزء مناطق مصوب شده سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی استان گيلان برای توسعه گردشگری طبيعی است، افزود: همه بايد به قانون متعهد باشيم و اگر حرفی خلاف قانون زده شود، به طور يقين تبعات خاص خود را خواهد داشت.

شفقی تصريح كرد: مسئولان استان های همجوار بايد برای حريم جغرافيايی، سياسی و اجتماعی همدیگر احترام قائل شده و قوانين تقسيمات كشوری را تمكين كنند.

فرماندار آستارا افزود: در حال حاضر و طبق نامه شماره ۷۶ / ۱۸۳۱۰ مورخه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، معاون راهداری سازمان راهداری های كشور مبنی بر انطباق نگهداری راه ها بر اساس مرز جغرافيايی استان ها و به استناد بند مصوب آن، مقرر شده تا صدور كليه مجوزهای عمرانی در حاشيه ۲۰ كيلومتری جاده حيران توسط ادارات ذيربط استان گيلان و شهرستان مرزی بندر آستارا صادر شود.

در دهه ۷۰ و در پی تأسيس اداره كل راه و ترابری استان اردبيل، ۲۰ كيلومتر از جاده حيران در محور مواصلاتی استان گيلان، به استان اردبيل واگذار شد كه اين مسأله پس از گذشت دو دهه محل مناقشات دو استان همجوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار