رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نتایج انتخابات میان دوره‌ای اتاق اصناف ایلام را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 14 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،مهندس «یاراله نصیری»بااعلام این خبر گفت: اواخر سال گذشته تعدادی از اعضای اصلی اتاق اصناف ایلام استعفا کردند و این اقدام موجب شد تا اتاق اصناف شهرستان ایلام از حد نصاب خارج شود لذا ضرورت برگزاری مجدد انتخابات برای معرفی اعضای جدید در کمیسیون نظارت شهرستان تایید شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: بر همین اساس از 31 تیرماه جاری ثبت‌نام واجدین شرایط و اخذ استعلام از مراجع ذیربط آغاز و نهایتا در روز 19 مرداد ماه سالجاری پس از طی فرایند نام‌نویسی و سپری شدن مهلت قانونی تعیین شده برای تبلیغات توسط کاندیداها، انتخابات میان دوره‌ای اتاق اصناف شهرستان ایلام برگزار شد.

وی اضافه کرد: از تعداد 42 اتحادیه واجد شرایط رأی، روسای 39 اتحادیه در شعبه اخذ رای حاضر و از میان 11 نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده «پنج» نفر عضو اصلی و «دو» نفر عضو علی‌البدل را انتخاب کردند.

نصیری با اشاره به وجود سازوکار قانونی موجود برای رسیدگی به اعتراضات خاطرنشان کرد: هر یک از کاندیداها به مدت 72 ساعت پس از اعلام نتایج فرصت دارند اعتراض کتبی خود را به کمیسیون نظارت شهرستان اعلام و کمیسیون مربوطه نیز براساس مبانی تعریف شده نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام و نتیجه لازم را در بازه زمانی معین اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، ‌معدن وتجارت استان، رعایت احترام، حفظ مودت و برادری در میان اعضای تشکل‌های غیر‌دولتی را ضروری دانست و گفت: افزایش بهره‌وری کار و ایفای نقش نظارتی و حمایتی و همچنین قدرت پیگیری مطالبات صنوف تنها در سایه همدلی و از خودگذشتگی همه اعضاء محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت بروز رفتارهای تنش‌زا و اصرار بر فعالیت‌های تک محوری نه تنها موفقیتی در بر نخواهد داشت، بلکه موجب انشقاق در بین اعضا و نهایتا منجر به پایمال شدن حقوق قانونی اتحادیه‌ها و صاحبان صنوف می‌شود.

نصیری تصریح کرد: سیاست کلی وزارتخانه معطوف بر حمایت از تشکل‌های غیردولتی در راستای کاهش تصدی گیری دولت و تقویت نقش نظارتی و سیاستگذاری است لذا در این جهت تمام تلاش خویش را برای تقویت این نهادها به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: در پایان رای‌گیری و اعلام نتایج شمارش آراء به ترتیب آقایان: بهزاد جمالوندی، یونس هواسیان، سجاد مرادی، بهروز بلوچیان و حسن ملکی به عنوان اعضای اصلی و مسعود احمدیان و دبیر فیض‌الهی به عنوان اعضای علی‌البدل این دوره حایز اکثریت آرا شدند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار