کد خبر: ۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 22 August 2015

به مناسبت روز جهانی یوگا، دومین همایش یوگا در استان البرز با عنوان «تاثیر یوگا در زندگی» با استقبال علاقه مندان به این ورزش، در محل باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش یوگا که قدمتی هزاران ساله دارد، گرچه خاستگاه اولیه آن کشور هند است اما امروز میلیون ها نفر در سراسر جهان به این رشته ورزشی که به گفته اساتید و مربیان این رشته، فراتر از یک رشته ورزشی است و تاثیر شگرف و عمیقی در زندگی دارد، گرایش پیدا کرده اند.

گستردگی این رشته و تاثیرات بی نظیر آن بر زندگی تا آنجا پیش رفت که به درخواست نخست وزیر هند، سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۴ روزی را به عنوان روز جهانی یوگا به ثبت رساند.

یوگا در ایران نیز سابقه ای طولانی دارد و تاکنون اساتید و مربیان برجسته و به نامی برای رشد و اعتلای این رشته ورزشی همت گمارده اند. استان البرز نیز از این رهگذر بی نصیب نبوده و مربیان توانمند و صاحب نامی را درون خود پرورش داده که امروز هر کدام از بازوان پرتوان و تاثیرگذار یوگای کشور محسوب می شوند.

سال گذشته به همت کمیته یوگای استان و همکاری اداره ورزش و جوانان و هئیت ورزش های همگانی کرج نخستین همایش معرفی یوگا در استان البرز برگزار شد. دومین همایش اما، امسال به مناسبت روز جهانی یوگا و این بار در ابعادی گسترده تر با حضور اساتید و مربیان، تنی چند از مسئولان و شمار زیادی از علاقه مندان به یوگا در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد.

این همایش با سخنرانی سه تن از استادان یوگا و سه پنل تخصصی و عملی شامل یوگا و ذهن، یوگاتراپی و تکنیک های تنفسی در یوگا توسط استادان و مربیان برجسته این رشته همراه بود.

یوگا روشی علمی عبادی و کاربردی است

فخر السادات صانعی رئیس کمیته یوگای کرج در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این سمینار با هدف شفاف سازی درباره یوگا برگزار شد. بسیاری از مردم تصور می کنند یوگا یعنی نشستن، چشمان خود را بستن و هیچ کاری نکردن؛ در حالی که ما دوست داریم نظریه های عملی یوگا را معرفی کنیم تا مردم جذب آن شوند زیرا یوگا روشی عبادی، علمی و کاربردی است و می تواند آدم ها را سلامت کند، خانواده را سلامت کند و جامعه سالم به ما تحویل دهد.

وی گفت: برای گسترش فرهنگ یوگا ضمن اینکه از شاگردان یوگا برای حضور در این همایش دعوت کردیم، از آنها خواستیم افرادی که یوگا نمی کنند و با آن آشنا نیستند را با خود همراه کنند تا دست کم در البرز جامعه ای سالم داشته باشیم.

هر خانواده یک یوگا کار

صانعی استقبال از دومین سمینار را خوب توصیف و اظهار کرد: باشگاه ها که شاگردان خود را دارند و با علاقه و جدیت کار را دنبال می کنند؛ اما ما دلمان می خواهد یوگا گسترده تر شود و در هر خانواده دست کم یک نفر به یوگا روی آورد؛ در این صورت موج سلامتی اش به همه اعضای خانواده منتقل می شود.

رئیس کمیته یوگای کرج با ابراز رضایت از حمایت استان و شهرستان به ویژه رئیس هیئت ورزش های همگانی استان البرز گفت: حمایت آقای محبیِ پدر همواره شامل حال ما بوده اما این سمینار با حمایت پوریا محبی رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان کرج، اداره ورزش و جوانان شهرستان و کمیته یوگای استان برگزار شد.

فرهنگ یوگا گسترش یابد

صانعی در پایان با اشاره به مقاومت های برخی افراد و مدیران درباره یوگا اظهار کرد: امیدواریم توانسته باشیم صدایمان را به گوش مسئولان برسانیم. برگزاری این همایش ها کمک می کند تا فرهنگ یوگا در جامعه گسترده شود و افراد بیشتری با تاثیرات بی نظیر یوگا در زندگی آشنا شوند.

رئیس کمیته یوگای کرج همچنین درباره تقاضای استعفایش که در این همایش اعلام کرد، گفت: دیگر نوبت جوانترهاست که سرپرستی و مسئولیت کمیته را به عهده بگیرند. البته این به معنای کنار کشیدن از یوگا نیست و با برگزاری سمینار و همایش سعی می کنم در بازآموزی اطلاعات مربیان نقش کوچکی داشته باشم.

یوگای البرز در کشور مدعی است

پانته آ معجمی اصل عضو کمیته یوگای کرج نیز در گفتگو با مهر، برگزاری این همایش ها را در افزایش انرژی و پویایی جمعیت یوگا موثر دانست و گفت: این همایش ها ضمن معرفی یوگا و تاثیر آن بر زندگی، با آموزش های جدیدی نیز همراه است که فعالان و علاقه مندان می توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: امروز البرز جایگاه قابل اعتنایی در کشور دارد و با وجود باشگاه های قوی، مربیان با دانش و علاقه مندانی که هر روز بر شمارشان افزوده می شود، از استان های مدعی هستیم.

پیام یوگا در وحدت آفرینی ساکنان البرز موثر است

معجمی درباره اینکه یوگا چه تاثیری می تواند در افزایش وحدت و همدلی اقوام مختلف در البرز داشته بادشد، گفت: پیام یوگا وحدت است. اینکه همه ما یکی هستیم و جدا از قبیله بودن، باید همه در یک مرکزیت آرامش و اقتدار در کنار هم زندگی کنیم. بنابراین هر چه فرهنگ یوگا در استان گسترده تر شود به همان نسبت افراد در آرامش و دوستی بیشتری در کنار هم زندگی خواهند کرد.

این مربی برجسته یوگا قدر خود دانستن را توصیه یوگا عنوان و اظهار کرد: در یوگا تاکید می شود که قدر خودت را بدان و در هر لحظه در خود ساکن شو و قلبت را وسعت بده. این مطلب مهمی است که یوگا همه را به آن فرا می خواند.

در این همایش صانعی رئیس کمیته یوگای کرج برای دومین بار تقاضای استعفا کرد. گرچه رئیس هیئت ورزش های همگانی کرج زمانی که پشت تریبون رفت مخالفت خود را با استعفای صانعی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار