کد خبر: ۸۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 25 August 2015

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: ۱۳۸۶ روستا با مجموع ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، جمشید ظهیری در مراسم عملیات اجرایی گاز رسانی به  63 روستای شهرستان فومن اظهار داشت:  بر اساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی مقرر شد که کلیه روستاهای بالای 20 خانوار گاز رسانی و از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: در هفته دولت امسال 76 روستا از شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، املش، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن و لاهیجان با اعتباری بالغ بر 58 میلیارد ریال  از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و در حال حاضر 51 شهر از مجموع 52 شهر استان تاکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی افزود : به این ترتیب با دستیابی به هدف گاز رسانی به کلیه شهرهای استان ( به‌غیر از ماسوله به‌دلیل حفظ بافت تاریخی آن) شرکت گاز استان گیلان از این پس رسالت خود را در گاز رسانی به کلیه روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار استان و ارائه خدمات بهره برداری و نگه‌داری از تأسیسات گاز دار خود دنبال می‌کند.

ظهیری گفت: تاکنون از مجموع 2630 روستای استان با مجموع 312 هزار و 684 خانوار،  1386 روستا با مجموع 238 هزار و 600 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که درصد برخورداری خانوارهای روستایی استان گیلان به بیش از 76 درصد رسیده است.

وی افزود: با امید به الطاف خداوند متعال، پس از اتمام عملیات گاز رسانی به روستاهای در حال اجرا و تحقق گاز رسانی به باقیمانده روستاهای بالای 20 خانوار استان با اتکا به بند  "ق  " تبصره 2 قانون بودجه سال 93   (826 روستا)، میزان برخورداری خانوار روستایی استان  از  238 هزار و 600 خانوار در پایان هفته دولت سال94، به میزان  309 هزار و 722 خانوار در پایان سال 95 خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: گاز رسانی برای روستاهایی که در مسیر خط لوله قرار دارند با استفاده از خط لوله و آن‌هایی که در مناطق دور‌ دست هستند با استفاده از روش‌های دیگری از جمله C.N.G و یا  L.N.G به آن‌ها گاز رسانی خواهد شد به گونه‌ای که مصرف گاز مایع در این روستاها تقریباً به صفر می‌رسد.

ظهیری گفت: برای این کار در استان گیلان با توجه به پیگیری مسئولین و نمایندگان و درخواست‌های مردم بالاترین خواستگاه مردم از دولت، گاز رسانی به روستاهاست و حدود 227 میلیارد تومان امسال و بالغ بر 70 میلیارد تومان در سال آینده اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است و در قالب این طرح کلیه روستاهای بالای 20 خانوار گاز رسانی خواهند شد.

وی افزود: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه هماهنگی لازم صورت پذیرد و با توجه به درصد کم برخورداری این شهرستان از نعمت گاز امیدوارم با پروژه‌هایی که برای این شهرستان تعریف کرده‌ایم بتوانیم آن‌ها را به‌خوبی اجرایی کنیم.

ظهیری گفت:  با اجرای گاز رسانی به 68 روستا در این شهرستان حدوداً 9000 خانوار در این روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد که درصد برخورداری این شهرستان به بالای 90 درصد خواهد رسید و برای این امر هم 44 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: ما روش کار را در این مرحله تغییر داده‌ایم به‌ طوری‌که قبلاً کار به‌ صورت مرحله‌ای انجام می‌گرفت و ابتدا نصب ایستگاه و سپس خط تغذیه و شبکه داخلی و نصب انشعاب و اشتراک‌پذیری می‌کردیم که در این پروژه‌ها تمام این کارها به‌صورت یک‌جا صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار