طبیعتاً جزیره کیش به عنوان مهمترین منطقه ی آزاد از لحاظ جذب گردشگر نیاز به ارتقاء زیر ساخت ها و فراهم نمودن شرایط مطلوب سخت افزاری جهت انجام برنامه های گردشگری داشته است. از این رو حضور دکتر مونسان که سابقه اجرایی در بخش های مختلف و همچنین تحصیلات عالیه دانشگاهی را توأمان دارا می باشد، شعار کیش در مسیر توسعه و تحول را به صورت محسوسی عملی کردند.»
کد خبر: ۸۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 28 August 2015
به گزارش تابناک،  مهندس امید پور عبداله استاد جوان دانشگاه های کیش عملکرد دکتر مونسان در اجرای امور زیربنایی و عمرانی کیش را مثبت ارزیابی کرد.

مهندس امید پور عبداله استاد دانشگاه در رشته عمران در خصوص عملکرد دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:« با آغاز به کار دولت دکتر حسن روحانی و دیدگاه دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به توسعه مناطق آزاد از همان ابتدا به عنوان یکی از سیاست های اصلی مورد توجه قرار گرفت. طبیعتاً جزیره کیش به عنوان مهمترین منطقه ی آزاد از لحاظ جذب گردشگر نیز نیاز به ارتقاء زیر ساخت ها و فراهم نمودن شرایط مطلوب سخت افزاری جهت انجام برنامه های گردشگری داشته است. از این رو حضور دکتر مونسان که سابقه اجرایی در بخش های مختلف و همچنین تحصیلات عالیه دانشگاهی را توأمان دارا می باشد، شعار کیش در مسیر توسعه و تحول را به صورت محسوسی عملی کردند.»

مهندس پور عبداله در خصوص اجرای طرح ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش عنوان کرد:
« دکتر مونسان از بدو ورود به جزیره کیش در راه توسعه و تحول امور زیر بنایی و عمرانی قدم های جدی برداشته است و یکی از این قدم ها طرح توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش است.

  من مدتی است سرپرستی کارگاه سقف سازه فضاکار ترمینال جدید فرودگاه کیش را بر عهده دارم. این ترمینال جهت جابجایی حدود 4 میلیون مسافر در سال پیش بینی شده و در حال احداث است. مساحت این ترمینال حدود 40،000 متر مربع بوده و دارای 6  راه مستقیم ورود به هواپیما می باشد که 2 فقره از آن برای هواپیماهای پهن پیکر طراحی شده است. از لحاظ سازه ای سقف ترمینال از نوع سقف سازه فضاکار به صورت تخت در دو دهانه 25 متری و 50 متری اجرا شده که در نوع خود اجرای آن قابل توجه می باشد. همچنین تیرها و کنسول های پیرامونی، ستون ها و بادبند ها نیز با شرایط ویژه سازه ای و در نظر گرفتن پارامتر های معماری ویژه یک ترمینال مدرن بین المللی اجرا شده و نمای زیبای شیشه ای این ترمینال نیز می تواند به زیبایی های آن بیفزاید.»

وی افزود:« از لحاظ بخش مدیریتی، به دلیل رویکرد دولت تدبیر و امید بر ارتباط با کشورهای دیگر، ایجاد یک ترمینال در سطح بین المللی در این منطقه که قصد جذب گردشگران بین المللی به خود را دارد لازم به نظر می رسید. از این رو تسریع در اجرای این ترمینال یکی از برنامه های اصلی دکتر مونسان بود. بطوریکه ایشان و معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته به صورت ویژه این پروژه را پیگیری می کردند. در واقع این نشان دهنده جدیت ایشان در اجرای پروژه های کیش است.»

مهندس پور عبداله ضمن اشاره به نقش بندرگاه درتبادلات خوب تجاری در منطقه گفت:« قاعدتاً در یک منطقه آزاد تجاری که به آب های آزاد نیز دسترسی دارد، یک بندرگاه مجهز می تواند نقش بسیار مهمی در تبادلات تجاری آن منطقه داشته باشد. تا جایی که از قبل خبر داشتم و در بازدید های گذشته، در جریان توسعه بندرگاه بودم. خیز جدی سازمان منطقه آزاد کیش با مدیریت خوب دکتر مونسان برای توسعه این طرح نیز بسیار محسوس است. در لایروبی بندرگاه ، مساحتی حدود 12 هکتار (120،000متر مربع) به فضای بندرگاه اضافه شده است و هم اکنون در حال اجرای اسکله 35،000 تنی و اسکله متحرک رورو هستند و پیش بینی اسکله 50،000 تنی جهت پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما نیز شده است.»
همچنین

وی در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب کیش اظهار داشت:« به دلیل شرایط جوی و نوع خاک جزیره کیش، نیاز به تصفیه خانه مجهز ضروری بود. همانطورکه همه ساکنان کیش  و حتی مسافران می دانند در برخی مناطق جزیره کیش بوی نامطبوع فاضلاب کاملاً مشهود بود. بنده شخصاً 2 بار از تصفیه خانه جدید فاضلاب بازدید کردم و زمانی که برای اولین بار به آنجا رفتم انتظار برخورد با شرایط نامطلوب هوا و بوی نامطبوع آن منطقه را داشتم. ولی به دلیل اجرای فناوری پیشرفته و مشخصاً فناوری SBR علاوه بر بهره وری بیشتر مجموعه، از لحاظ شرایط جوی نیز شرایط مطلوبی دارد. در ضمن این فناوری تنها در 2 شهر دیگر کشورمان استفاده شده است که خود نشان دهنده به روز بودن این تصفیه خانه می باشد و هم اکنون نیز روزانه با ظرفیت 10،000 متر مکعب در حال فعالیت  
می باشد که کمک شایانی در صرفه جویی خرید آب جهت آبیاری فضای سبز کیش می شود.»

مهندس پور عبداله در خصوص طرح توسعه جزیره هندورابی اشاره کرد :« من متأسفانه علی رغم میل باطنی نتوانسته ام از جزیره هندورابی دیدن کنم ولی با پیگیری اخبار در جریان کلی آن قرار دارم. به نظر من ایده مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه هندورابی به عنوان مقصد جدید گردشگران جزیره کیش و حتی کیشوندان قابل تحسین است. البته امیدوارم که طرح های پیش بینی شده در حفظ محیط زیست آن جزیره بطور جدی پیگیری شود تا طبیعت بکر آن منطقه دچار آسیب جدی نشود.»

وی در خاتمه پیشنهاد داد:« امیدوارم بتوانیم با توجه به علاقمندی دکتر مونسان به تدریس و مسائل آموزشی و جوانان با برگزاری کلاس هایی سطح علمی و عملی مهندسان ساکن در جزیره کیش را که به دلیل مشغله های کاری یا هزینه های حضور در کلاس های سرزمین اصلی نمی توانند خود را به روز نگه دارند، ارتقاء داده و طبیعتاً سطح فعالیت های عمرانی جزیره را نیز بهبود بخشیم. این کار را می توان با همکاری مراکز آموزشی معتبر که خوشبختانه در کیش هم فعال هستند، انجام دهیم. همچنین با برگزاری مدون بازدیدهای تخصصی از پروژه های ویژه در دست اجرا می توان کمک شایانی به دانشجویان علاقمند، متخصصان و حتی ساکنان کیش جهت آموزش و معرفی بیشتر انجام داد . چه  بسا در حاشیه نمایشگاه عمران و ساختمان که چند ماه قبل در کیش برگزار شد، مهندسان و متخصصان حاضر در آن نمایشگاه از چند پروژه عمرانی کیش بازدید کردند که با استقبال چشمگیری روبرو شد.» 

گفتنی است مهندس امید پورعبداله استاد جوان دانشگاه ، فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد عمران با گرایش زلزله از دانشگاه صنعتی شریف است که در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و علمی – کاربردی سابقه تدریس دارد. وی مدیریت دپارتمان نرم افزارهای فنی و مهندسی مجتمع فنی تهران شعبه کیش نیز بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار