مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۸۵۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 08 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله تیموری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، اظهار کرد: با  توجه به آغاز فصل گرما و کمبود آب از روستاییان استان انتظار می‌رود تا برنامه‌ریزی دقیقی برای مصرف آب در پیش بگیرند.

وی افزود: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالی که الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی استان این میزان به 450 لیتر نیز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان داشت: هزینه‌های بسیار زیادی برای تصفیه آب آشامیدنی، اجرای شبکه و تعویض شبکه‌های فرسوده صرف می‌شود حاصل این امر شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان به بالای 99 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

بی‌توجهی به مصرف صحیح آب عواقب نا‌مطلوبی دارد

وی ادامه داد: حال آن که اغلب افراد نسبت به مصرف صحیح و اصولی آن بی‌توجه هستند آبی که با هزار مشقت تامین می‌شود برای مصارف دامپروری استفاده و این بی‌توجهی عواقب نامطلوبی را به دنبال دارد.

تیموری گفت: از اهالی فهیم روستا درخواست می‌کنیم تا با رعایت الگویی مصرف، شرکت آبفا در شناسایی انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای خراب و پرداخت معوقه‌های آب بها یاری کرده تا ان‌شاالله از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار شوند.

به گفته‌ی تیموری در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از ۵۳ درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار