معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت ۸ شهرستان در استان ایلام قرمز و نارنجی است.
کد خبر: ۸۹۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 24 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت ۸ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان قرمز و‌ نارنجی است، در هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند. 

وی افزود: میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان در هفته آخر مردادماه به کمترین میزان در این ماه رسیده است و از مردم استان درخواست می شود که استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت تمام مورد توجه قرار دهند.

صادقی فر عنوان کرد: کنکور سراسری با زحمت شایسته همه دست اندرکاران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. 

وی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران بهداشتی در جریان برگزاری کنکور سراسری در ارتباط با گندزدایی حوزه های امتحانی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی قبل از ورود به حوزه امتحانی، در حین برگزاری آزمون و‌ پس از برگزاری آزمون به بهترین صورت وظایف خود را انجام دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: در خصوص وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان برحسب جنس باید گفت که بالغ بر ۵۶ درصد مبتلایان مرد و ۴۴ درصد نیز خانم بوده و همچنین میزان فوتی‌های این بیماری در بین مبتلایان در  مردان ۶۱ درصد و در زنان ۳۹ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی مبتلا به بیماری کرونا ۲۰ تا ۴۹ ساله است و میانگین سنی مبتلایان نیز ۴۲/۸سال است.

صادقی فر  با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی افراد متوفی بین ۵۰ تا ۷۹ سال است، گفت: میانگین سنی متوفیان نیز ۶۷/۱سال است و ۱۸ درصد مبتلایان و ۸۲ درصد متوفیان بیماری زمینه ای داشته اند./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار