کد خبر: ۸۹۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 24 August 2020

 

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه محصول بادام‌ یکی از استراتژیک ترین محصولات آستانه‌اشرفیه است که کشت آن از اردیبهشت آغاز و برداشت آن از شهریورماه آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه دارد، گفت: ۹۰ درصد نیاز بادام‌زمینی کشور در آستانه‌اشرفیه برطرف می‌شود به‌طوری‌که ‌از هر هکتار زمین زیر کشت در این شهرستان ۶ و‌نیم تن بادام و از این میزان چهار تن ‌دانه بادام‌ برداشت می‌شود.

کشت بادام در آستانه‌اشرفیه آغاز شد

مسعود امیربنده‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه بادام کاری یکی از شغل‌های پردرآمد در این شهرستان است، اظهار کرد: بادام آستانه به دلیل خاکی حاصلخیز یکی از مرغوب‌ترین بادام‌های کشور بوده که کشت آن از اردیبهشت آغاز و برداشت آن از شهریور آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه پیدا می‌کند.

وی نقش کشت بادام در تولید‌ اشتغال در کشور را مؤثر دانست و گفت: بر اساس آمار، ۴۰ درصد بادام آستانه در این شهر و مابقی در کیاشهر تولیدشده و پنج هزار نفر در زمینه کاشت، برداشت و فرآوری این محصول ارزشمند نقش دارند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به نقش استراتژیک این شهرستان در تأمین بادام‌زمینی کشور بیان کرد: ۹۰ درصد نیاز بادام‌زمینی کشور در آستانه‌اشرفیه برطرف می‌شود به‌طوری‌که ‌از هر هکتار زمین زیر کشت در این شهرستان ۶ و‌نیم تن بادام و از این میزان چهار تن ‌دانه بادام‌ برداشت می‌شود.

امیر بنده‌ای با اذعان به اینکه کیفیت بادام‌ آستانه به‌مراتب بیشتر از محصول مشابه است، تصریح کرد: طعم، کیفیت بالا ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های بادام آستانه نسبت به دیگر بادام‌های کشت‌شده در کشور بوده که دارای خواص پزشکی درمان عروق، بیماری‌های قلبی و پیشگیری از سرطان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار