مدیر ستاد اقامه نماز قم، فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: هیات های عزاداری از فرصت محرم برای ترویج اقامه نماز اول وقت استفاده کنند.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار  افزود: جامعه‌ای که در آن به نماز توجه شود، آسیب‌های اجتماعی کمتری دارد.

وی تلاش برای اقامه نماز را ازجمله ویژگی‌های بارز جامعه مهدوی و علوی دانست و ادامه داد: عزاداری جدای از نماز نیست و بخشی از عزاداری اقامه نماز است که باید هیات های عزاداری به اقامه نماز اهتمام داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: به دلیل شیوع کرونا و اهتمام هیات های عزاداری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بخش زیادی از عزاداری‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه‌ریزی‌شده که این موجب گردیده تا اقامه نماز جماعت در محرم امسال با وجود رعایت تمام مسائل بهداشتی پرشورتر از سال‌های گذشته باشد.

خامه یار با اشاره به اینکه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در یک هزار نقطه استان اقامه می‌شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت دسته روی هیات های عزاداری، نماز در همان محل عزاداری هیات‌ها و در مکان‌های غیرمسقف اقامه می‌شود.
وی افزود: نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در تمام مساجد، حسینیه‌ها، ‌بوستان‌ها، مدارس و مکان‌هایی که هیات های عزاداری در مناطق روستایی و شهری در آنجا اقامه عزا نموده‌اند، برپا می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز قم، پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات های عزاداری را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت:  استفاده از ماسک، به همراه داشتن مهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اقامه نماز در مکان‌های باز و غیرمسقف ازجمله دستورالعمل‌های بهداشتی برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشوراست که باید همه به اجرای آن پایبند باشند.

خامه یار بابیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته، امسال اقامه پرشور نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در حرم حضرت معصومه(ع) به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ممکن نیست گفت: به دلیل اینکه دسته روی هیات‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع اعلام‌شده است و نماز ظهر عاشورا و تاسوعا به‌صورت پراکنده در سطح استان برگزار می‌شود، ستاد اقامه نماز آمادگی اعزام روحانی به هیات‌هایی متقاضی را دارد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار