علی دایی با اشاره به استعدادهای غنی استان اردبیل بویژه شهر سرعین برای برپایی اردوی تیم های ورزشی گفت : بیش از 10 سال است که مسوولان در باره ایجاد کمپ های تیم ملی در سرعین حرف می زنند و این صحبت ها هر سال بدون تحقق تکرار می شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 06 September 2015

به گزارش ایرنا، دایی در یک برنامه تلویزیون محلی اردبیل افزود: 10سال است تنها وعده احداث کمپ های تیم ملی در سرعین را می شنویم .
وی بیان کرد: ساخت کمپ های تیم ملی در سرعین و نیر در این سال ها در حد حرف باقی مانده است، هر مسوولی آمده صحبتی کرده و عکسی انداخته و بعد قضیه فراموش شده است .
وی با بیان استقبال تیم های فوتبال لیگ برتر و دسته اول ایران برای تمرین در سرعین، نیر و اردبیل بیان کرد: بسیاری از تیم ها دوست دارند که برای برپایی اردو به منطقه بیایند ولی امکانات در اینجا بسیار محدود است و می بینیم که به این دلیل هر سال از تعداد تیم ها کاسته می شود.
وی اظهار کرد: از نظر ارتفاع و آب و هوا استان اردبیل شرایط استثنایی دارد و برای تیم ها خیلی بهتر است که به جای کشورهای خارجی از جمله ترکیه در این استان و سرعین اردو بزنند .
وی تاکید کرد که از قابلیت های استثنایی اردبیل وسرعین تنها به میزان 5 درصد استفاده شده و اگر سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد به چز تیم های ورزشی داخل از خارج از کشور نیز در رشته های مختلف ورزشی تیم ها به آن سرازیر می شوند.
وی بیان کرد: در تابستان بسیاری از تیم های فوتبال دوست دارند به استان اربیل بیایند و در زمستان نیز پیست اسکی آلوارس میتواند بسیاری از ورزشکاران و گردشگران را به سوی خود جلب کند .
دایی تاکید کرد که شرط این مهم ایجاد زیر ساخت ها از جمله کمپ های ورزشی مختلف و هتل های پنج ستاره در سرعین و اردبیل است که متاسفانه تاکنون در این زمینه کاری صورت نگرفته است .
وی با بیان اینکه اردبیل هم اکنون دارای دو زمین چمن می باشد افزود: اگر می خواهیم به پایگاه اردویی تیم های فوتبال تبدیل شویم باید دست کم 20 زمین چمن ورزشی در اردبیل و سرعین ایجا گردد ، در کنار آن امکانات اقامتی و تمرینی برای حضور همزمان 10 تیم ورزشی نیز در این کمپ ها فراهم گردد.
دایی با بیان اینکه باید یک تیم کارشناسی برای مطالعه و بررسی این کار صورت گیرد گفت : با کار کارشناسی می توان اردبیل را به عنوان قطب اردویی تیم های ورزشی مختلف در سطح منطقه تبدیل کرد ، قطبی که تیم های مختلف نه تنها از داخل کشور که از بسیاری کشورها به آن سرازیر خواهند شد اما این مهم مستلزم این است که مسوولان پشتکار داشته و از سرمایه گذاری ها حمایت کنند.

فوتبال اردبیل نیاز به حمایت دارد
...............................................
علی دایی با اشاره به سابقه ریشه دار فوتبال در اردبیل و ظهور بازیکنان طراز اول کشور از این منطقه گفت : زمانی در اردبیل باشگاههای بزرگی چون پاس ، ستاره ، عقاب، استلال ، پرپسولیس ، دارایی ، شاهین و .. فعال بودند و جوانان با استعدادی در آن توپ می زدند . تیم منتخب اردبیل در آن سال ها تیم قدرتمندی در کشور بود اما هم اکنون تنها یک تیم شهرداری را در لیگ دسته یک دارد و لیگ استانی آن نیز بسیار ضعیف است.
وی بیان کرد: فوتبال اردبیل بویژه در رده سنی پایه نیاز به حمایت دارد ، نباید نوجوانان و جوانان ما در اوج فوتبال خود بدلیل نبود باشگاه و تیم های فوتبال ناامید و دلزده شوند .
وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل در چند بازی گذشته خود در لیگ دسته یک خوب بازی کرده است، گفت : این تیم اگر حمایت پشت آن نباشد در ادامه فصل می تواند به مشکل بخورد زیرا وجود 20 تیم در لیگ یک، بازی ها راسخت و فرسایشی کرده است .
دایی به وجود هزاران طرفدار تیم شهرداری اشاره کرد و گفت : تنها در معدود شهرهایی چون تبریز و انزلی ، شهروندان طرفداران تیم شهر خود هستند و این سرمایه بزرگی است که شهرداری اردبیل نیز دارد وباید این سرمایه حفظ شود.
وی اظهار کرد: در دنیا باشگاهها از طرفداران خود از هر لحاظ حمایت و حتی پشتیبانی مالی می کنند اما ما در کشور چه چیزی به هواداران خود می دهیم.
به گفته وی ، در کشورهای اروپایی باشگاهها از وجود طرفدارا استفاده می کنند ، به آنها خدمات می دهند اما در ایران کدام تیم فروشگاه دارد ، تیم شهرداری اردبیل آیا اسپانسر دارد ، آیا امکان فروش برخی از برندهای منتسب به خود را دارد، آیا لیگ دسته اول ما از امکانات تبلیغاتی بهره می برد .
دایی گفت : مسوولان و کارخانه داران باید از تیم شهرداری اردبیل حمایت کنند ، آنهایی که اردبیل فرصت رشد و پیشرفت را به آنها داده و هم اکنون از امکانات این شهر بهره می برند باید ادای دین کرده و از فوتبال این شهر از جمله تیم شهرداری اردبیل حمایت کنند .

همه باید از تیم ملی حمایت کنند
..........................................
دایی در رابطه با تیم ملی فوتبال نیز گفت : باید همه از تیم ملی فوتبال حمایت کنند ، الان برخی مسایل و حاشیه هایی در اطراف تیم ملی ، سرمربی و در رابطه با فدراسیون و وزرات ورزش وجوانان وجود دارد که این مسایل تیم را دچار چالش می کند .باید از حاشیه سازی دوری کرده و همه به فکر حمایت از تیم ملی باشند تا این تیم به بازی های جهانی صعود کند.
دایی صعود تیم ملی به بازی های جهانی را محتمل دانست و گفت : البته این به شرطی است که از تیم حمایت لازم انجام گیرد.
وی در رابطه به جوانگرایی در تیم ملی گفت : به جوانگرایی اعتقاد دارم اما نه جوانگرایی صرف ، این کار باید به تدریج و آرام آرام صورت گیرد.
وی بیان کرد: در بازی با ترکمنستان تکیه بیش از اندازه تیم به بازیکنان جوان نتیجه نداد و ما مساوی شدیم و در بازی با گوام نیز پس از کسب نتیجه با حضور با تجربه های تیم در نیمه اول به جوانها درنیمه دوم میدان داده شد.
وی اظهار کرد: در بازی فوتبال باید بدون توجه به سن ، به بازیکنان آماده میدان داد ، هر کس با هر سنی اگر آماده باشد باید مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه پشتوانه سازی نیز برای آن صورت گیرد.

تیم صبا باطری برای بازی های لیگ برتر آماده تر شده است
..............................................................................
سرمربی تیم صبا باتری قم گفت: تیم صبا دیر بسته شد و تنها چند جلسه تا شروع لیگ برتر فرصت تمرین و آمادگی وجود داشت .
وی با شاره به برگزاری اردوی سرعین و نیر گفت : تعطیلات لیگ فرصتی فراهم کرد تا با برپایی اردو در استان اردبیل بازیکنان را از نظر بدنی آماده تر کنیم .
وی بیان کرد: در اردوی استان اردبیل 14 جلسه تمرین و یک بازی دوستانه با گسترش فولاد تبریز برگزار کردیم که در آمادگی تیم بویژه از نظر بدنی بسیار تاثیر گذار بود.
وی بیان کرد: هم اکنون بسیار آماده تر از گذشته وارد ادامه بازی های لیگ می شویم و از این پس صبا با چهره ای دیگری در مسابقات حاضر خواهد شد.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار