کد خبر: ۹۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 14 September 2015
آستارا - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت : این شهرستان در جذب و اسکان مسافران فرهنگی در فصل تابستان رتبه نخست را در بین سایر شهرستان های استان به خود اختصاص داد.
[آستارا رتبه نخست اسکان مسافران فرهنگی را به خود اختصاص داد]

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجعفر هاشمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عوامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی پذیرش و ساماندهی میهمانان را از ابتدای فصل تابستان تا 20 شهریور در مدرسه عدالت آستارا انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه مسافران در طول این ایام در 19 مدرسه اسکان پیدا کردند، ادامه داد: در مجموع 35 هزار و 955 نفر در قالب شش هزار و 714 خانوار در سطح 61 کلاس تمام تجهیز و 108 کلاس نیمه تجهیز اسکان یافتند.
هاشمی با بیان اینکه اسکان مسافران فرهنگی در مدارس آستارا پایان یافته است ، اظهار کرد: خانه معلم شهرستان آستارا نیز با دارا بودن شش اتاق و 22 تخت خدمات لازم را به مسافران فرهنگی تا اواخر شهریور ارائه می دهد.
وی بیان کرد: یکهزار و 826 نفر در قالب 498 خانوار از اول تیرماه تاکنون در خانه معلم آستارا ساماندهی شدند.
بگفته مدیر آموزش و پرورش آستارا اسکان مسافران فرهنگی در تابستان امسال در مدارس این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به انتقال ستاد اسکان مسافران فرهنگی از ساختمان سابق آموزش و پرورش به مدرسه عدالت آستارا، بیان کرد: جهت رفاه حال مسافران تابستانی سالن پذیرش ستاد اسکان فرهنگیان آستارا مجهز به سیستم نوبت دهی هوشمند شده است.
مدیر آموزش و پرورش آستارا در ادامه با تقدیر از زحمات 51 نفر از عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان، گفت: برای آشنایی مسافران فرهنگی با نشانی مدارس اسکان و نیز جاذبه های گردشگری آستارا و سایر شهرستان های استان حدود هفت هزار بروشور و نقشه راهنما در بین خانوارهای فرهنگی توزیع شد.
هاشمی افزود: عمده مسافران اسکان یافته در مدارس آستارا متعلق به استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بوده است.
در تابستان سال گذشته 35 هزار و 306 نفر در قالب شش هزار و 596 خانوار در سطح مدارس شهرستان آستارا اسکان یافته بودند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار