رویای دوگانه به باد رفت
قهرمان جام جهانی 2018 با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل سوئیس از راهیابی به جمع 8 تیم نهایی یورو 2020 بازماند.
کد خبر: ۹۷۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 29 June 2021

به گزارش تابناک سمنان  تیم ملی فرانسه با کسب 5 امتیاز به عنوان تیم اول از گروه مرگ یورو 2020 راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. این تیم برای راهیابی به جمع 8 تیم نهایی سوئیس را مقابل خود می دید؛ حریفی که به دراماتیک ترین شکل ممکن موفق به شکست دادن این تیم شد.

بازی دو تیم در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر سوئیس به پایان رسید. فرانسه که در نیمه اول در جبران گل خورده ناکام مانده بود با چهره ای کاملا تهاجمی نیمه دوم را آغاز کرد. اعلام یک ضربه پنالتی با کمک VAR به سود سوئیس در دقیقه 55 اما شوک بزرگی بود که می رفت قهرمان جام جهانی 2018 را با یک حذف زودهنگام از یورو مواجه کند. لوریس اما این ضربه را مهار کرد تا فرانسه در جام بماند؛ 4 دقیقه بعد از این اتفاق، فرانسه با دو گل کریم بنزما از حریف پیش افتاد.

شاگردان دشان دردقیقه 75 گل سوم را هم توسط پوگبا زدند تا در آستانه یک برد شیرین قرار بگیرند؛ جواب سوئیس به کامبک فرانسوی ها یک کامبک بی نظیر بود. شاگردان ولادیمیر پتکوویچ با گل های سفروویچ و گاورانویچ بازی را 3-3 کردند تا تعیین برنده به وقت های اضافه کشیده شود. در 30 دقیقه وقت های اضافه گلی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود:

پوگبا، ژیرو، تورام، کیمپمبه و امباپه انتخاب دیدیه دشان برای 5 ضربه اول پنالتی بودند. در سمت مقابل گاورانوویچ، شار، آکانجی، وارگاس و مهمد 5 پنالتی زن منتخب پتکوویچ در تیم سوئیس بودند.

 

 

یک – یک: پنالتی اول هر دو تیم به گل تبدیل شد؛ گاورانوویچ اولین پنالتی سوئیس را به گوشه سمت چپ دروازه زد؛ ضربه ای که لوریس هیچ شانسی برای مهار آن نداشت. پنالتی اول فرانسوی ها را هم پوگبا به همان جایی زد که گاورانوویچ زده بود.

دو – دو: پنالتی دوم سوئیس را شار برخلاف جهت حرکت لوریس به سمت راست دروازه فرستاد. ژیرو که در وقت های اضافه به جای بنزما راهی زمین شده بود دومین پنالتی تیمش را خلاف جهت حرکت دروازه بان حریف به گل تبدیل کرد.

 

سه – سه: آکانجی برای گل کردن سومین پنالتی سوئیسی ها کار سختی نداشت و به راحتی آن را گل کرد. تورامِ جوان پشت سومین پنالتی فرانسوی ها ایستاده و آن را با وجود تشخیص درست دروازه بان به گل تبدیل می کند.

چهار – چهار: هنوز دو تیم پنالتی را از دست نداده اند و چهارمین ضربه ها هم به گل تبدیل می شوند. لوریس اما می توانست این ضربه را مهار کند ولی ضربه وارگاس به سمت چپ پس از برخورد به دستان او وارد دروازه شد. پنالتی کیمپمبه هم مثل پنالتی سوئیسی ها با وجود تشخیص درست دروازه بان حریف به گل تبدیل می شود تا به آخرین ضربه پنالتی دو تیم برسیم.

 

 

پنج – چهار: برای سوئیس و تمام: آدمیر مهمد با اعتماد به نفس بالا توپ را به گوشه سمت راست دروازه و در خلاف جهت حرکت لوریس می فرستد تا پنجمین گل سوئیس به ثمر برسد. اینک زمان موعود فرا می رسد؛ جایی که کیلیان امباپه، ستاره جوان فرانسوی ها که یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در جام جهانی 2018 بود پشت ضربه پنجم پنالتی می ایستد. انتخاب زننده پنالتی پنجم همیشه کار سختی است و معمولا این پنالتی به بهترین بازیکن هر تیم داده می شود تا ضریب خطای پایینی داشته باشد؛ امباپه با اعتماد به نفس بالا پشت ضربه ایستاده و به توپ ضربه می زند اما خبری از گل نیست و زومر در نقش یک ناجی ظاهر شده و با یک پرش دیدنی توپ را مهار کرده و کار را به پایان می رساند.

 

 

به این ترتیب یورو 2020 برای فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید؛ آن هم در شرایطی که این تیم بعد از غافلگیری در نیمه اول موفق به یک کامبک رویایی و مطمئن (3-1) شده بود.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار