پیشنهاد میشود که جناب موحد این فیلم تاریخی که از آن انتظار تاریخی داشت را اکنون چندین بار ببیند و به عملکرد خویش در خصوص موارد مطروحه نمره دهد.و به این سوالات پاسخ دهد !
کد خبر: ۹۸۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 01 August 2021

در پی انتشار فیلمی از سخنان سید محمد موحد در زمان حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد که وی اهم مطالبات مردم منطقه را مطرح می کند "درخواست های موحد از رفسنجانی چه بود؟ + فیلم "، یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی یادداشتی چند سوال را از این نماینده کهنه کار مجلس مطرح کرده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این یادداشت آمده است : در فیلم منتشره به نام برگی از تاریخ مربوط به دهه هشتاد در حضور مرحومان هاشمی رفسنجانی و آیت الله ملک حسینی پرده از زوایایی برداشته شد و مواردی از زبان نماینده وقت بعنوان مطالبه بیان شد که بعضاً بر  زمین مانده اند .
سید محمد موحد در فیلم منتشره با بیان اهمیت سد و اشاره به نقش آن در توسعه و تحول منطقه، اما آشکارا با احداث سد کلات مخالفت کرد و گزینه ی دیگری را جایگزین آن اعلام نمود که طرح آن را به جلسه خصوصی با رئیس جمهور وقت موکول کرد.
حال شاید اتفاقی هم که شده سد آبریز در دستور کار است.
موحد گفت: البته ما گزینه دیگری را در کنار همین سد کلات داریم بخاطر اینکه مشکلی را برای جاده ایجاد نکند که هم با وزیر نیرو عرض کردم هم به کارشناسان مربوطه
این سخنان درجریان کشمکش چرایی عدم احداث سد کلات رنگ واقعیت به خود گرفت.
مهندس حبیبی مدیرعامل اسبق آب کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت حدود 15 سال عینا سخنان 20 سال پیش جناب موحد را تایید می کند که عیناً در ذیل می آید؛
مهندس حبیبی گفت: ... باهمه این استدلالها و پیگیری ها، نمانیده محترم وقت قانع نشد و در جلسه ای در تهران در دفتر آقای دکتر اردکانیان معاون وقت وزیر نیرو با حضور اینجانب و آقای مهندس رضائیان مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه ای فارس رسما" اعلام کرد که به عنوان نماینده مردم مخالف احداث این سد هستم و حتی در یک جلسه شورای اداری در فرمانداری کهگیلویه که برای هماهنگی پروژه های سفر هیئت دولت تشکیل شده بود با مخالفت وی پروژه احداث سد کلات از لیست درخواست های شهرستان از هیئت دولت خارج شد و عملا" کار ادامه مطالعات سد کلات از دستور کار وزارت نیرو خارج گردید و متاسفانه یکی از بهترین ساختگاههای سد سازی در کشور که همان تنگه کلات است باعبور جاده از دست رفت.
پیشنهاد میشود که جناب موحد این فیلم تاریخی که از آن انتظار تاریخی داشت را اکنون چندین بار ببیند و به عملکرد خویش در خصوص موارد مطروحه نمره دهد.و به این سوالات پاسخ
گزینه پیشنهادی سد کلات؟
سد رود سمه بر روی رودخانه علا؟
سیمان نسوز؟
و اماجناب آقای موحد؛
معادن بوکسیت سرفاریاب در روز روشن به غارت می روند نه استاندار را خیالی هست و نه جنابعالی را و فریادهای سردار هاشمی پور به شهردار و بخشدار سرفاریاب و فرماندار چرام  و مردم سرفاریاب هم به جایی نرسید.
سردار هاشمی پور خطاب به استاندار و مسئولان وقت گفت: در شورای تامین مصوب کنید و جلوی انتقال وخام فروشی را بگیرید و حتی به مردم گفت که به دستور من خودتان بصورت تجمع مردمی جلوی انتقال را بگیرید که موثر واقع نشد.
جناب آقای موحد برخی از آن مطالبات با پیگیری های نمایندگان پس از جنابعالی نظیر: گازرسانی به سرفاریاب، بخش شدن سرفاریاب، شهرستان شدن لنده و چرام محقق شدند.
شهرستان شدن دیشموک نهایی شده است و چاروسا نیز در آستانه انجام است اما منطقه دشمن زیاری که 20 سال پیش جمعیتش را 18 هزار دانستید هنوز دهستان است فکری به حالش نمایید.
گازرسانی به دیشموک و چاروسا که در آنزمان حتی تصور هم نمی شد به سرانجام رسید اما ادامه آن در این دوره متوقف شده فکری به حالش نمایید.
در پایان من و خوانندگان محترم این ضرب المثل را با هم زمزمه می کنیم؛
بزرگی سراسر به گفتار نیست
                             دو صد گفته چون نیم کردار نیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار