استاندار یزد در نشست ستاد نوفاد استان مطرح کرد؛

یزد یکی از از استان های الگو و پیشرو در حوزه دانش بنیان‌ ها

استاندار یزد با بیان اینکه فعالین زیست بوم فناوری و نوآوری امور این حوزه را با نگاه جهادی و عالمانه پیش می برند، خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت های دانش بنیان استان در اولویت نخست پرداخت تسهیلات تبصره ای قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست ستاد نوفاد استان یزد به ریاست دکترفاطمی؛ استاندار و با حضور دکتر رضایی فر؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و جمعی از اعضای ستاد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: اراده جدی اعضای ستاد نوفاد استان در این فصل از توسعه و پیشرفت یزد، رساندن استان به قله های رفیع پیشرفت و تعالی است که در پرتو آن اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه فعالین زیست بوم فناوری و نوآوری امور این حوزه را با نگاه جهادی و عالمانه پیش می برند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گفتمان اقتصاد دانش بنیان و توسعه علم، فناوری، دانایی و توانایی روز به روز در استان یزد رشد بیشتری پیدا می کند که این موضوع ارزشمند است.
 
دکتر فاطمی همچنین به برخی از دستاوردها و اتفاقات خوب سال گذشته استان در حوزه دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: با پیگیری ها و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته، پارک علم و فناوری، مجموعه دفتر نخبگان و دانشگاه های استان در زمره مراکز برتر کشور قرار گرفته اند.

استاندار یزد در ادامه خطاب به معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، خواستار حمایت ویژه از یزد به عنوان استان الگو و پیشرو در حوزه دانش بنیان ها شد.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از رویکردهای مورد پیگیری در برنامه رشد اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: در این برنامه، برای بهره وری سهم ۴۰ درصدی در نظرگرفته شده و برنامه ریزی های لازم جهت تحقق این امر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فعالیت های حوزه فناوری، نوآوری و دانش بنیان باید در رشد اقتصادی استان نمود عینی داشته باشد، گفت: دانش بنیان ها در تحقق برنامه رشد اقتصادی استان باید سهم حداقل ۴ تا ۶ درصدی داشته باشند لذا به این حوزه به طور ویژه تر توجه و برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار یزد در پایان با بیان اینکه دانش بنیان ها در اولویت نخست پرداخت تسهیلات تبصره ای استان قرار دارند، افزود: با توجه به اهمیت حوزه دانش بنیان، ملاک ورود دستگاه ها به جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد آنها، جدیت در  امر اجرای مصوبات ستاد نوفاد است و در صورت عملکرد ناموفق در این حوزه، از ارزیابی جشنواره حذف می شوند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار