معاون راه آهن شمالشرق :

۲۰۰ واگن کالاهای صادراتی استان سمنان بارگیری شد

به گزارش تابناک سمنان،معاونت فنی راه آهن شمالشرق از بارگیری همزمان ۲۰۰ واگن کالاهای صادراتی استان سمنان به مقصد بازارهای صادراتی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 07 April 2016
آقا محمدی معاونت فنی راه آهن شمالشرق در اولین نشست کمیسیون حمل و نقل و صادرات اتاق بازرگانی سمنان که با حضور مسئولان راه‌آهن شمال‌شرق برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ناوگان ریلی مزیت‌های بسیاری برای صاحبان صنایع استان سمنان به همراه دارد که انتقال حجم بار با ظرفیت بالا، امنیت کالا ، کاهش در تردد جاده‌ای و بهای پایین‌تر آن از مهمترین این مزیت‌ها است.

معاونت فنی راه آهن شمالشرق از تجهیز ایستگاه‌ها و واگن‌های این راه‌آهن به امکانات لازم برای حمل و نقل کالا به مقصد بازارهای صادراتی داخلی و خارجی خبر داد و گفت: علاوه بر این در زمینه تعیین نرخ تعرفه‌ها و تجهیز واگن‌های یخچال‌دار به سیستم‌های خنک‌کننده گام‌هایی برداشته شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان نیز در این دیدار با اظهار رضایت از اقدامات راه‌آهن، گفت: خوشبختانه حمل و نقل صادرات کالا از درگاه‌های راه‌آهن شمال‌شرق بسیار سریع و به موقع انجام می‌شود که جای تقدیر دارد.

سعید ترکمان دهنوی، از آمادگی صادرکنندگان این استان برای ترانزیت بین‌المللی از طریق خطوط ریلی شمال‌شرق به بازارهای جهانی و از جمله بازارهای کشورهای آسیای میانه خبر داد .

این فعال اقتصادی خواستار ایجاد مشوق‌هایی برای صادرکنندگان از سوی راه‌آهن شد و خاطرنشان کرد: راه‌آهن شمال‌شرق با توجه به گستردگی خطوط ریلی آن در چند استان منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار