عامل 90 درصد طلاق‌های یزد عدم فراگیری آموزش مهارت‌های اساسی زندگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: عدم فراگیری آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در بین نسل جوان عامل اصلی شکل‌گیری 90 درصد از طلاق‌ها است.
کد خبر: ۳۴۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 18 December 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدعلی‌اصغر رفاهی در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، اظهار داشت: در حال حاضر 11 میلیون نفر جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارند که باید برای آموزش مهارت‌های زندگی این تعداد جوان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیش‌از نیمی از طلاق‌ها در پنج سال ابتدایی زندگی مشترک رخ می‌دهد، ادامه داد: عدم آمادگی و دانش مهارت‌های زندگی در پنج سال ابتدایی زندگی خود را نشان می‌دهد و وقتی این اختلافات با مداخله غیر حرفه‌ای و غیر اصولی اطرفیان نیز همراه شود سرانجام کار چیزی جز طلاق نخواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز مشاوره در شهرستان یزد، تصریح کرد: مراکز مشاوره خانواده از اواسط شهرویور ماه گذشته در استان یزد با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد که نتایج خوبی در پیشگیری از طلاق داشته است.

وی با بیان اینکه در ماه حدود 750 پرونده با موضوع خانواده به دادسرای مرکز استان وارد می‌شود عنوان کرد: این تعداد پرونده با پرونده‌های پنج شهرستان نزدیک به مرکز استان به این سه مرکز مشاوره ارجاع می‌شود.

رفاهی بیان داشت: زوجین در این مراکز تحت مشاوره‌های تخصصی در زمینه روانشناسی، مذهبی، اعتیاد و مشاوره حقوقی قرار می‌گیرند و تاکنون به بیش‌از 36 درصد صلح و سازش منجر شده است.

وی یادآور شد: مراجعه کنندگان به این مراکز باید در کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی نیز شرکت کنند که در این کارگاه‌ها با حضور اساتید برجسته استان، مهارت‌هایی همچون مهارت کنترل خشم، مهارت حل‌مسئله، مهارت تفکرخلاق، مهارت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین‌فردی و مهارت تصمیم‌گیری آموزش داده می‌شود.

رفاهی با اشاره به ارزیابی از این مراکز مشاوره اظهار داشت: مجوز‌های ارائه شده به این مراکز دائمی نیست و با ارزیابی‌های دوره‌ای که از عملکرد آنان و میزان تأثیر‌گذاری این مراکز بر زوجین مراجعه کننده صورت می‌گیرد قابل تمدید و یا لغو است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار