بررسی چشمه‌های طاق بستان توسط یک تیم زمین شناسی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای انجام مطالعات دقیق در رابطه با خشکیدگی ناگهانی چشمه های طاق بستان یک تیم زمین شناسی از تهران اعزام و طی هفته آینده شروع بکار خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزدعلی فعله گری اظهار داشت: بازگشت آب به چشمه های طاق بستان نشان دهنده سالم بودن شریان های اصلی و فعالیت کارست چشمه های طاقبستان است.

وی افزود: طبق گفته کارشناسان آب منطقه ای علت وقوع این پدیده، کاهش ۴۶ درصدی نزولات جوی و شدت گرمای هوا بوده است که گروه منابع آب اعلام کردند که این مسئله نیازمند مطالعات عمقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه اظهار داشت: برای انجام مطالعات دقیق در رابطه با خشکیدگی ناگهانی چشمه های طاق بستان یک تیم زمین شناسی از تهران اعزام و طی هفته آینده شروع به کار خواهد کرد.

فعله گری در ادامه گفت: گروه کارست استان کرمانشاه طی جلسه ای عنوان کرد میزان دبی و سنجش سطح آب های زیرزمینی باید بصورت دقیق تری اندازه گیری شده تا علت خشکیدگی چشمه های طاقبستان معلوم شود.

وی به ثبت جهانی این مجموعه تاریخی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سرریز شدن آب چشمه ها یکی از موانع جهانی شدن این اثر تاریخی را مرتفع کرده است و امیدواریم با برطرف شدن سایر مشکلات، این اثر ملی را ثبت جهانی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار