مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

تحریم، فرصتی برای ایده پردازی و برون‌رفت از مشکلات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: شرایط فعلی کشور که عده‌ای از آن به‌عنوان تهدید یاد می‌کنند، فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های نوین و یافتن راهکار برون‌رفت است.
کد خبر: ۶۹۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 23 December 2018

محمدحسین ریاحی در پانزدهمین جلسه شورای اشتغال شهرستان ابرکوه اظهار کرد: توسعه اشتغال در قالب رونق بخشی کسب‌وکارهای کوچک و توجه به‌نظام کارآفرینی (تبدیل ایده‌های نوین به عمل) ازجمله راهبردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور است.

ضرورت افزایش مهارت و تخصص نیروهای انسانی

ریاحی ضمن تأکید بر توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک، ابراز کرد: امسال اعتباراتی در قالب اشتغال روستایی و فراگیر با رویکرد اشتغال و رفع بیکاری که ازجمله تأکیدات مقام معظم رهبری هم هست، توسط دولت تصویب شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر منابع فوق تسهیلاتی نیز در قالب کارگروه‌های رفع موانع تولید، توسعه و سرمایه‌گذاری با همکاری بانک‌ها پرداخت می‌شود که هدف آن‌ها نیز توسعه و اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به افزایش مهارت و تخصص در حوزه تأمین نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا طرح‌هایی همچون کارورزی و کار در محیط واقعی ارائه‌شده است که با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان موجب هم‌افزایی و پیشرفت می‌شود.

حفظ کشاورزی با تأکید بر بهره‌وری مطلوب از منابع آب

ریاحی با تأکید بر ضرورت تبیین طرح‌های مذکور برای کارفرمایان، ادامه داد: استان یزد ازنظر منابع آبی بسیار ضعیفی است؛ اما در ابرکوه وضعیت کمی بهتر بوده و این شهر می‌تواند در حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن داشته باشد. هرچند منابع آبی ابرکوه هم تهدید پذیر است که در این راستا باید بهره‌وری از منابع آبی در حوزه معرفی طرح‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

دبیر شورای اشتغال استان یزد، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را نیز در ابرکوه ازجمله ظرفیت‌های فوق‌العاده دانست و گفت: فناوری اطلاعات به‌عنوان یک صنعت پاک، ظرفیت و فرصت سرمایه‌گذاری نباید نادیده گرفته شود.

بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جبران کمبودهای داخلی

وی تصریح کرد: ما امروز معتقدیم که کشور در شرایط تحریم قرار دارد که عده‌ای از آن به‌عنوان تهدید یاد می‌کنند؛ اما در حوزه کارآفرینی تحریم یک فرصت مناسب تلقی می‌شود تا بتوانیم ضمن مواجهه با مشکلات، ایده پردازی کرده و راه برون‌رفت را پیدا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود برخی صنایع وابسته در کشور، یادآور شد: ما باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌گیری کنیم و از این ظرفیت برای جبران کمبودها استفاده کنیم. برای ظرفیت‌سازی ابتدا باید ظرفیت‌ها را شناسایی و سپس متناسب با آن دانش و مهارت را توسعه دهیم.

ریاحی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به کمک حوزه اشتغال بشتابند تا بادانش و مهارت دانشگاه‌های ما مهارتی شده و دیگر بیکاری در جامعه نداشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار